Surówka Karotka

Uwielbiam surówkę z marchewki i często ją robię, przeważnie w wersji najprostszej czyli po prostu starta marchew z jabłkiem, doprawiona sokiem z cytryny i olejem. To pyszna klasyka, ale czasami trzeba coś odmienić. 

Ponieważ zaczyna się sezon na słodką kukurydzę to do mojej surówki marchewkowej dodałam właśnie ziarna kukurydzy. Jeśli chcecie ułatwić sobie pracę przy tej prostej surówce użyjcie kukurydzy z puszki. Wystarczy ją odcedzić z zalewy i dosypać do pozostałych składników.

Ze świeżej, słodkie kukurydzy zróbcie też pyszną zupę!

surowka z marchewki, surowka z kukurydza, kolba kukurydzy, marchew, dodatek do obiadu, surowki, warzywa, witaminy, zdrowo i smacznie, bomba witaminowa


Karotka - surówka marchewkowa z kukurydzą

czas przygotowania: 10 minut
składniki: 
  • 4 średnie marchewki
  • 1 kolba kukurydzy cukrowej albo 1/2-1 puszka 400 g kukurydzy konserwowej
  • 1 nieduże jabłko
  • 2 łyżeczki majonezu 
  • 5-6 łyżeczek gęstej śmietany 18% albo jogurtu naturalnego
  • 2-3 łyżki soku z cytryny
  • do smaku - 1/3 łyżeczki cukru 
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/3 łyżeczki papryki słodkiej mielonej

surowka marchewkowa, surowka z kukurydza, marchewka, marchew, surowki, surowka marchewkowo kukurydziana, karotka, bomba witaminowa, zdrowo i smacznie, witaminy

Jak zrobić surówkę karotkę?

Kolbę kukurydzy obrałam z liści i wrzuciłam do garnka z wrzącą wodą - bez soli! Gotowałam 5 minut po czym wyjęłam i ostudziłam. Ostrym nożem odcięłam ziarna od twardego trzpienia.

Marchewkę oskrobałam, jabłko obrałam ze skórki i wycięłam gniazdo nasienne. Starłam na tarce jarzynowej na średnie wiórki. Dosypałam kukurydzę.

Majonez wymieszałam ze śmietaną/jogurtem i sokiem cytrynowym. Doprawiłam do smaku odrobiną cukru, soli i papryki słodkiej mielonej. Sos wlałam do rozdrobnionej marchewki z jabłkiem i kukurydzą. Wymieszałam dokładnie i gotowe, można już jeść! Ja jednak odstawiłam do lodówki na pół godziny żeby smaki lepiej się przeniknęły.

surowka z marchewki i kukurydzy, marchewka, marchew, kolba kukurydzy, surowki, witaminy, samo zdrowie, karotka, bomba witaminowa, zdrowo i smacznie, dodatek do obiadu

2 komentarze:

  1. ja lubie rzosnkiem i prazonym słonecznikiem :)obić starta marchew z jogurtem naturalnym c

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger