Zupa kalafiorowa na kwaśno

Prosta zupa z kalafiorem, którą ugotowałam spontanicznie. Jestem zupiarą i często gotuję różne zupy z tego co po prostu mam pod ręką, dopasowując dostępne składniki tak żeby było pysznie. Ma być szybko i łatwo. Ta kwaśna kalafiorowa podbiła moje serce natychmiast i na pewno będę wracać do tego dość banalnego przepisu. 

Najczęściej kalafiora zwyczajnie gotuję albo piekę. Lubimy bardzo tego kwiatka i w sezonie letnim często gości na naszym stole. Chętnie dorzucam go do różnych zup jarzynowych albo robię kalafiorową surówkę. To bardzo wdzięczny produkt, zdrowy i smaczny.

A Wy, lubicie kalafiora? W jakiej postaci najbardziej?

zupa z kalafiora, kalafior, marchewka kiszona, warzywa, domowe jedzenie, smacznie i tanio, prosta zupa


Zupa kalafiorowa z kiszoną marchewką

czas przygotowania: 20 minut
składniki: 
  • 1/2 niezbyt dużego kalafiora 
  • 4-5 średnich ziemniaków
  • ok. 1 szkl. kiszonej marchewki
  • ok. 1 szkl. kiszonej zalewy od marchewki 
  • kawałek pora, ok. 5 cm, biała część
  • ok. 1/2 l wywaru z warzyw albo warzywno mięsnego
  • 1/2 pęczka koperku 
  • kilka łyżeczek dobrej jakości gęstego jogurtu naturalnego albo śmietany 18%
  • 1 liść laurowy
  • 2-3 ziela angielskie
  • do smaku - sól, pieprz mielony

zupa kalafiorowa na kwasno, zupa z kalafiora, kalafior, kwiaty jadalne, warzywa, kiszona marchewka, szybko i tanio, proste dania, domowe jedzenie

Jak zrobić smaczną zupę kalafiorową na kwaśno?

Ziemniaki umyłam, obrałam, pokroiłam w kostkę. Wrzuciłam do garnka, zalałam wywarem, dodałam liść laurowy i ziele angielskie, gotowałam kilka minut. Kalafiora podzieliłam na małe różyczki, oczyszczonego pora pokroiłam w półplasterki. Kiedy ziemniaki nieco zmiękły dorzuciłam do garnka kalafiora i pora. Gotowałam aż warzywa były miękkie, ale nie rozgotowane.

Koniecznie musicie spróbować przekąski z kalafiora smażonego w cieście! 

marchew kiszona, kiszonki, warzywa, zupa kalafiorowa, zupa z kalafiorem, domowe jedzenie, smacznie i tanio,
 
Dodałam do zupy marchewkę i zalewę z kiszenia, zagotowałam. Jogurt lub śmietanę roztrzepałam z odrobiną soli i kilkoma łyżkami gorącej zupy, Tak zahartowane wlałam do garnka i już nie gotowałam żeby nie nie zwarzyło. Dosypałam koperek. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.

Jak większość zup ta też jest smaczniejsza kiedy odpocznie 15-30 minut przed podaniem.

Trochę głupio wrzucać aż tak proste przepisy, ale co tam! Może komuś się spodoba taki pomysł i zechce go wykorzystać. Życzę smacznego! 

Smaczna Pyza pozdrawiam wszystkich kochających zupy!!!

zupa dnia, zupy, domowe jedzenie, smacznie i tanio, prosta zupa domowa, warzywa, kalafior, marchewka kiszona, kwasna zupa

4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger