Zupa jarzynowa z pomidorami i pęczakiem

Zupa jarzynowa powinna być pełna kolorowych warzyw żeby cieszyć nie tylko smakiem, ale też wyglądem. Kolorowe dania chętnie się je, jeśli oczywiście są smaczne. A moja zupa jest bardzo smaczna. Mimo braku mięsa jest pożywna i wartościowa. Macie ochotę na miseczkę takiej zupy? Jestem pewna, że tak! 

Wiecie co? Lubię mieć w zamrażarce mrożoną, pokrojoną w paski, włoszczyznę. To takie wygodne kiedy w każdej chwili mogę po nią sięgnąć i nie muszę brudzić rąk obierając warzywa korzeniowe ani tracić czasu na ich krojenie. Garść takiej włoszczyzny można dodać do wielu zup, a nawet do duszonego mięsa czy zapiekanki. Na pewno wzbogaci smak każdego dania. Mrożenie warzyw to doskonały sposób na ich konserwowanie bo tracą przy tym bardzo niewiele witamin.

A Wy używacie mrożonej włoszczyzny czy tylko świeżych warzyw?

zupa jarzynowa, kolorowe warzywa, peczak, wloszczyzna, poltino, smak lata, domowe jedzenie, zupy, pomidorowa z warzywami
 

Kolorowa zupa warzywna z pomidorami i kaszą

czas przygotowania: 30 minut
składniki: 
  • 500 g świeżych, mięsistych pomidorów
  • 100 g zielonej fasolki szparagowej  - świeżej lub mrożonej
  • 100 g kalafiora - świeżego albo mrożonego
  • 1/2 strąka papryki żółtej
  • 1/2 strąka papryki czerwonej 
  • 30 g pora (biała albo jasnozielona część)
  • 100 g włoszczyzny mrożonej Poltino
  • 100 g kaszy jęczmiennej pęczak
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1/2-1 łyżeczka posiekanej ostrej papryczki
  • 1 łyżka świeżych listków tymianku
  • garść świeżych liści bazylii 
  • 1 czubata łyżka masła
  • ok. 750 ml wywaru jarzynowego albo jarzynowo mięsnego
  •  
  • do smaku - sól, cukier

  • ew. kilka łyżeczek gęstego jogurtu naturalnego  albo gęstej śmietany

kolorowa zupa, warzywa, peczak, warzywny kociolek, wloszczyzna, poltino, obiad, zupa dnia, zupy, domowe jedzenie, kolory lata


Jak zrobić kolorową zupę jarzynową?

Pęczak przepłukałam na sicie, wsypałam go garnka, zalałam wodą tak żeby kasza była przykryta na mniej więcej 2 palce. Gotowałam na niedużym ogniu aż pęczak zmiękł i wchłonął cały płyn.

Pomidory umyłam, pokroiłam na kawałki, wrzuciłam do rondla. Wlałam 3-4 łyżki wody i dusiłam aż zaczęły się rozpadać. Przetarłam przez sitko.

zupa jarzynowa, kolowe warzywa, zupa warzywna, wloszczyzna, poltino, smaki lata, zupa dnia, zupy, domowe jedzenie

Wszystkie świeże warzywa opłukałam, osuszyłam. Z fasolki odcięłam końce, strąki pokroiłam na 3-4 części. Kalafiora podzieliłam na małe różyczki. Pora pokroiłam w półplasterki. Z papryk usunęłam gniazda nasienne, pokroiłam na nieduże kawałeczki, mniej więcej na kostkę 1x1 cm. Czosnek obrałam, drobno posiekałam. Tak samo drobno pokroiłam ostrą papryczkę.

zupa jarzynowa, zupy, zupa dnia, wloszczyzna, jarzyny, mieszanka kolorowych warzyw, peczak, kasza, warzywa z kasza, domowe jedzenie, smak lata, pomidory

W garnku na zupę rozpuściłam masło. Wrzuciłam czosnek i ostrą papryczkę, podsmażyłam chwilę. Dodałam wszystkie rozdrobnione warzywa i mrożoną włoszczyznę. Smażyłam mieszając aż warzywa nieco zmiękły i zaczęły się lekko złocić. Wlałam bulion, zagotowałam i gotowałam 3-4 minuty. Dodałam przetarte pomidory i pęczak, gotowałam jeszcze chwilę. Uważałam żeby nie rozgotować warzyw bo nie lubię takich ciapowatych w zupę. Dosypałam posiekaną bazylię i tymianek.

Można zupę zostawić bez zabielania, ale papryczka ostra, którą dodałam okazała się piekielna więc postanowiłam nieco złagodzić smak zupy. Kilka łyżek gęstego jogurtu naturalnego roztrzepałam z odrobiną soli i kilkoma łyżkami gorącej zupy żeby go zahartować po czym wlałam do garnka z zupą. Już nie gotowałam, ale doprawiłam całą zupę odrobiną cukru i solą.

zupa jarzynowa, kolorowe warzywa, mieszanka warzyw, wloszczyzna, poltino, peczak, zupy, zupa dnia

1 komentarz:

  1. Ja zawsze mam na stanie jakas mieszanke warzywna ..ale i sama mroze warzywa zebym nie musiala lecec do slepu ..a taka zupka bedzie super i w koncu wykorzystam peczak ktorego nikt nie chce jako dodatek do mies:-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger