Mocno popieprzony filet z kurczaka z salsą truskawkową

Bardzo lubię połączenie mięsa z owocami. Dla niektórych osób to pewnie dziwne, ale mnie pasuje i już. Owoce dodają słodyczy, soczystością podkreślają konsystencję mięsa. Oczywiście całość powinna być dobrze doprawiona. Delikatna pierś z kurczaka i truskawki na ostro?! może być ciekawie!


składniki:

  • 2 podwójne piersi z kurczaka
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 2-3 łyżki oleju z pestek winogron
  • 2 łyżeczki kruszonego pieprzu czerwonego
  • 1,5 łyżeczki papryki słodkiej mielonej,
  • do smaku: sól
sposób przygotowania: Każdą pierś rozcięłam na dwie pojedyncze części, oddzieliłam polędwiczki - nie będą nam potrzebne. Duże części lekko rozbiłam dłonią, oprószyłam delikatnie solą i papryką a obficie kruszonym pieprzem, skropiłam sokiem z cytryny i olejem. Odstawiłam pod przykryciem na ok. 1 godzinę do lodówki. Zamarynowane filety kładłam na mocno rozgrzaną patelnię (nie trzeba wlewać tłuszczu) i usmażyłam na złoto-brązowo z obu stron, ok. 3-5 min. z każdej.
Podałam z ziemniaczkami salsą z truskawek.


Salsa truskawkowa
  • składniki: 30 - 50 dkg świeżych truskawek, najlepiej niedużych
  • 2 - 3 łyżki oleju np. z pestek winogron - oliwa w/g mnie jest zbyt intensywna
  • 2 łyżki posiekanego drobno szczypiorku
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 2 szczypty soli
  • 1 łyżeczka miodu
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 1 czerwona cebula
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 - 1,5 łyżeczki kruszonego czerwonego pieprzu
sposób przygotowania: Cebulę oczyściłam, posiekałam w drobną kostkę, zalałam sokiem z cytryny, odstawiłam pod przykryciem na 15 min.. Następnie dodałam sól, cukier, ocet balsamiczny i olej, wymieszałam dokładnie. Truskawki opłukałam, dokładnie osączyłam. Pokroiłam na ćwiartki - jeśli będziecie mieli duże owoce to pokrójcie je drobniej. Do truskawek dodałam sos z cebulą i zieleninę, doprawiłam całość sporą ilością kruszonego czerwonego pieprzu, wymieszałam dokładnie, odstawiłam na 15 min. do lodówki żeby smaki się przegryzły.

3 komentarze:

  1. Jakoś do tej pory nie robiłam nic z mięsa i owoców, ale jak czytam i oglądam te wspaniałe przepisy dochodzę do wniosku , ze w końcu muszę spróbować..

    OdpowiedzUsuń
  2. koniecznie! może odkryjesz jakieś swoje nowe ulubione smaki?

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiła mnie ta salsa:)fajne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger