Kurze udka duszone z warzywami czyli cały obiad w jednym garze

Nie lubię zmywać i dlatego cieszą mnie dania albo już same pomysły na gotowanie jednej potrawy w jednym garnku. Bez używania patelni do podsmażenia czegoś, bez małego rondelka do zrobienia sosu czy innego garnka do obgotowania jakiegoś składnika. Często wcale to nie jest konieczne a poza tym gotując w jednym garnku wszystkie smaki mamy razem.

Wiedziałam, że następny dzień będę miała zabiegany więc zrobiłam konkretne zakupy właśnie z myślą o jednogarnkowej potrawie. Wyszło pysznie, kolorowo i całkiem szybko bo obiad dla 4 osób - w tym mięso, warzywa i ziemniaki - w niecałą godzinę. Wiem, że są dania, które można przygotować szybciej, ale zobaczcie sami moje bo jest naprawdę wyjątkowe ! Wyjątkowo smaczne chociaż proste.



czas przygotowania : ok. 1 godziny
składniki na 4 duże porcje obiadowe:
  • 4 udka z kurczaka, ok. 1 kg
  • 4 łyżki oleju rzepakowego 
  • ok. 800 g ziemniaków Melody - to takie nie rozpadające się
  • 1/2 opakowania żółtej mrożonej fasolki szparagowej 
  • 1/2 opakowania mieszanki warzywnej mrożonej
  • 2 nieduże cebule
  • 4 łyżki sosu sojowego
  • ok. 100 ml śmietanki 30 %
  • 1-2 małe łyżeczki mąki
  • ok. 150-200 ml bulionu drobiowego 
  •  
  • do smaku - sól, pieprz czarny grubo zmielony, papryka mielona ostra, czosnek granulowany
  •  
  • do posypania - 4 łyżki posiekanej zieleniny, natki pietruszki i koperku


sposób przygotowania : udka dokładnie umyłam i osuszyłam, oprószyłam solą i odłożyłam na czas przygotowania innych składników. Ziemniaki obrałam - moje były małe więc zostawiłam je w całości - większe lepiej przekroić na połówki. Cebule obrałam i pokroiłam w piórka.

Rozgrzałam rondel, wlałam olej i włożyłam udka. Smażyłam je przez kilka minut, z obu stron, tak żeby dobrze się zrumieniły. Gdy udka ładnie zbrązowiały dorzuciłam piórka cebuli i pozwoliłam im się zeszklić. Następnie dodałam całe ziemniaki. Dolałam też bulion i sos sojowy - jeśli nie macie akurat reszty rosołu z poprzedniego dnia wlejcie po prostu wodę. Dusiłam mięso z ziemniakami ok. 30 minut na niedużym ogniu aż zmiękły.

Następnie wierzch `podduszonych składników oprószyłam świeżo zmielonym pieprzem, ostrą papryką i odrobiną czosnku. Wsypałam fasolkę szparagową i mieszankę warzywną, dusiłam wszystko pod przykryciem jeszcze jakieś 10-15 minut żeby warzywa ugotowały się na parze z sosu.

Śmietankę wymieszałam z mąką i dolałam do dania na kilka minut przed końcem gotowania.

Podałam posypując posiekaną świeżą zieleniną.



19 komentarzy:

  1. świetny pomysł, uwielbiam takie dania. Tym bardziej zyskuja na wartości, że są naprawdę szybkie, prawie w ogóle nie ma krojenia, obierania, cyk cyk do gara i gotowe:)- cudownie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami brak czasu albo chęci i trzeba się wspomóc choćby już obranymi i pokrojonymi warzywami :D

      Usuń
  2. ojej, jaka wspaniała reklama Tesco :/

    OdpowiedzUsuń
  3. dzisiaj to wypróbuje u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Pyzo, mam prośbę - czy mogłaby pani wklejać linki tak, aby otwierały się w osobnych kartach/oknach? człowiek coś czyta, chce zajrzeć i musi potem wracać. Pozdrawiam serdecznie - Marzynia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem, że chodzi tutaj o linki do składników ? niestety, to nie ode mnie zależy - ja podlinkowuję to co potrzeba albo uważam za ważne a system otwiera jak otwiera, nie mam na to wpływu, pisząc posta nic z tym nie mogę zrobić ani inaczej ustawić

      Usuń
    2. Izulka, gdy wstawiasz link to masz na dole okna taki mały kwadracik " otwórz ten link w nowym oknie" , musisz wstawić ptaszka i każdy link otworzy Ci się w nowym oknie :-)

      Usuń
    3. a widzisz, na to nie wpadłam. Dzięki Margarytko, idę testować :)

      Usuń
    4. Marzyniu, będę robić tak jak poradziła Margarytka, wcześniej jakoś na to nie wpadłam :)

      Usuń
    5. Nie ma za co :-) Ja mam ptaszka na stałe... tylko stare linki zostaną po staremu.

      Usuń
    6. zeby wejsc na inna karte klikajac link wystarczy wcisnac scrolla (kolko) w myszce
      dziwne bo to podstawa a malo ludzi ja wykorzystuje

      Usuń
  5. Wow! takie kolorowe danie w zimie... Mniam, aż się jeśc chce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie - czasami trzeba sobie rozweselić dzień kolorowym jedzeniem :)

      Usuń
  6. szukałam dania z udkami w tle, fajny przepis, idę do kuchni :) pozdraiwam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzis bede testowac przepis :) zmodyfikuje go tylko przez dodanie papryki, ktora akurat mam w lodowce.

    OdpowiedzUsuń
  8. smietanka slodka czy kwasna?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger