wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładuję...

środa, 31 sierpnia 2011

Kluseczki kładzione koperkowe

Żałoczki lubią kluski a ja lubię robić kładzione bo to przecież chwila - moment. Nastawiam wodę w garnku i zanim się zagotuje już mam gotowe ciasto a potem tylko raz dwa macham łyżeczką i kolejne kluseczki lądują we wrzącej kąpieli.



czas przygotowania : 15 minut 
składniki :
  • 1 duże jajko
  • 5 łyżek jogurtu bałkańskiego
  • 1/3 - 1/2 pęczka koperku
  • ok. 125 ml wody
  • ok. 2 , 5 szkl. mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki soli

sposób przygotowania:
jajko wybiłam do pojemnika blendera, dodałam jogurt, opłukany, porwany koperek - listki i łodyżki - wodę oraz sól, zmiksowałam. Przelałam do miski i cały czas energicznie mieszając stopniowo wsypywałam mąką. Najlepiej kluski wyrabia się drewnianą łyżką. Ciasto ma być gładkie, ciągnące i gęste. Dobrze jest tak jakby wybijać je łyżką żeby dobrze się napowietrzyło. Gdy woda w garnku zawrzała, osoliłam ją i zamoczyłam w niej małą łyżeczką. Taką mokrą i rozgrzaną nabierałam porcje ciasta i od razu wrzucałam je na wrzątek zanurzając w nim łyżeczkę ponownie - kluski same spadają do wody. Ilość nabieranego ciasta nie powinna być zbyt duża, 1/3 - 1/2 łyżeczki, takiej do herbaty, zupełnie wystarczy bo kluseczki rosną podczas gotowania. Co kilkanaście sztuk mieszam wodę żeby kluseczki nie przyklejały się do dna garnka. Gdy wrzuciłam już wszystkie gotowałam całość ok. 5 min. uważając żeby nie wykipiało. Odcedziłam na sicie.

W garnku nie powinno być więcej wody jak do 3/4 wysokości bo kluseczek jest sporo i jeszcze rosną.

Najlepiej smakują z jakimś sosem.

5 komentarzy:

  1. lubię takie kluseczki z gulaszem a z koperkiem??? ekstra pomysł, mój żarłok kluseczkowy wrócił z wojaży więc zapodam takie kluski koperkowe, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewuś, jak ja się cieszę, że Cię tutaj widzę! znaczy to, że przełamałaś opór durnego systemu i już możesz pisać - a kluseczki, cóż, u mnie są często bo chłopaki lubią więc do jakiś czas je urozmaicam jakimś dodatkiem żeby nie było nudno :-) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam się szczerze, że jeszcze nigdy nie robiłam i chyba nie jadłam klusek kładzionych. Ale biorąc pod uwagę obiecaną szybkość przygotowania i moją kluskożerność będzie trzeba to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. tu-tusia, ja pamiętam jak kluski kładzione robiła moja Babcia jak ktoś głodny niespodziewanie zawitał bo nastawiała wodę, zakręciła ciasto, na patelence podsmażyła cebulkę na smalcu, który zawsze stał w kamionce i już! szybko i smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Smaki mojego dziecinstwa.Jutro planuje je zrobic,Mam nadzieje ze sie nie roleca,

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...