Papryka faszerowana twarożkiem

Zachciało mi się coś pochrupać. Papryka to "moje" warzywo, bo Żarłoczki jakoś za nią nie przepadają, ale na taką przekąskę może się któryś skusi?

lodeczki paprykowe, z serem, ser bialy, papryka kolorowa, przekaski, przekaska, twarog, twarozek, zdrowe sniadanie, samo zdrowie

Łódeczki paprykowe faszerowane twarogiem

składniki:
  • 1 strąk papryki czerwonej
  • 1 strąk papryki żółtej
  • 3 ogórki kiszone
  • 1/2 małej cebulki
  • 1 - 2 ząbki kiszonego czosnku (kilka ząbków pływało w kamionce z ogórkami)
  • 100 g białego twarogu
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • 1 łyżka gęstego majonezu
  • 2 - 3 łyżki gęstego jogurtu greckiego
  • do smaku: sól i pieprz ziołowy
  • kilka gałązek koperku i natki pietruszki do przybrania

 Jak zrobić łódeczki paprykowe z twarożkiem?

Papryki umyłam, przekroiłam na ćwiartki, usunęłam pestki. Po jednym kawałku papryk pokroiłam u drobną kostkę. Cebulkę i czosnek posiekałam. Ogórki pokroiłam w kostkę i razem z pokrojoną papryką przełożyłam na talerz wyłożony podwójnym ręcznikiem papierowym - nadmiar soków z soczystych warzyw obcieknie i nie będzie niepotrzebnie rozrzedzał nam farszu. Twaróg rozdrobniłam widelcem, dodałam osączone ogórki z papryką, cebulkę, czosnek, koperek, jogurt i majonez, doprawiłam solą i pieprzem ziołowym. Masą napełniłam paprykowe łódeczki. Ułożyłam je na desce, ozdobiłam gałązkami zieleniny. Można je jeść po prostu biorąc rękami i chrupać ze smakiem.

11 komentarzy:

  1. Super pomysł:) fajnie to wygląda :) tak letnio i kolorowo:)

    pozdraiam:)
    kullinaria.blog.onet:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym sie skusila, choc do papryki przekonalam sie stosunkowo niedawno. Lodeczki wygladaja swietnie, sprawdza sie tez pewnie jako dodatek do grilla!

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham cos takiego:) najesz sie do syta a do tego takie smaczne i zdrowe:) Musisz przekonac swoich zarloczkow..bo nie wiedza biedni co traca:)

    ps. hm..wlasnie tak mysle..czytajac uwage od Maggie..czy zmieniac twarog na jakis twardszy ser..no feta..i potem to zapiec na chwile..hmm:)

    OdpowiedzUsuń
  4. smacznydom, pokombinować zawsze można - a nuż wyjdzie coś jeszcze lepszego?

    OdpowiedzUsuń
  5. Te lodeczki spadly mijak z nieba:))
    Wlasnie szukalam przepisu z papryka w roli glownej ;)
    Na ten weekend z pewnoscia beda robic..tylko musze twarog kupic ;)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Farsz do tych łódeczek palce lizać!
    Wyglądają obłędnie!
    Dziś wieczorem również wypróbujemy :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile ma być ogórków kiszonych 3 czy 6 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wystarczą 3, chyba że bardzo małe to możesz dać 6

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger