Sałata z owocami i ślimaczkami z szynki i serka

Właściwie pomysł zaczął się od sałaty - to odmiana batavia i czasami udaje mi się taką kupić w jednym z supermarketów. Jest bardzo krucha, ślicznie się prezentuje i jest bardzo smaczna. Pomyślałam sobie, że dodam do niej owoce i wędlinę żeby całość była samodzielnym daniem ...




składniki:
  • kilka większych albo kilkanaście małych liści dowolnej sałaty
  • 4 - 6 plasterków szynki konserwowej
  • 50 g serka twarożkowego, śmietankowego
  • 1 - 2 garści borówki amerykańskiej
  • kilkanaście jasnych winogron
  • kilka gałązek świeżego koperku
  • sos: 4-5 łyżek oliwy + 1 łyżka octu winnego albo soku z cytryny + sól, pieprz mielony, cukier, musztarda Dijon
sposób przygotowania: Sałatę i owoce opłukałam, osączyłam. Oliwę zmieszałam z sokiem cytrynowym, doprawiłam szczyptą soli, cukru i pieprzu, dodałam troszkę musztardy, wymieszałam. Plasterki szynki posmarowałam serkiem, zwinęłam w ruloniki i pokroiłam na ok. 1 - 2 cm kawałki. Sałatę ułożyłam na talerzach, posypałam borówkami, listkami koperku, pokrojonymi na ćwiartki winogronami. Na wierzchu ułożyłam ślimaczki szynkowo - serowe. Całość lekko skropiłam sosem. Taką sałatkę można podawać jako samodzielną przekąskę na lunch albo kolację.

8 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis na sałatę...a wygrana - ekstra..-gratulacje..Mam pytanie.. nie wiem czy to tylko dla mnie ciężko czyta się tekst pisany taką czcionką? Przepraszam za takie pytanie..

    OdpowiedzUsuń
  2. bożena, nikt się "nie skarżył", ale przemyślę sprawę...taka mi się podoba, ale może jednak lepiej będzie zmienić.... Dziękuję za takie uwagi i proszę o więcej bo przecież nie piszę bloga tylko dla siebie więc zależy mi aby było przyjemnie go czytać i oglądać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się ''nie skarżyłam '' , to była moja skromna uwaga ..Każdy może mieć inne zdanie..

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie wygląda, jak wielki kwiat :)
    Zjadłabym z chęcią, uwielbiam kruchą sałatę z dodatkami

    OdpowiedzUsuń
  5. Bożenko, ja absolutnie nie mam żadnych pretensji za takie uwagi a wręcz przeciwnie - cieszę się, że powiedziałaś szczerze co Ci nie pasuje i przemyślę sobie sprawę dokładnie. Zaglądaj do mnie i Twoje spostrzeżenia będą bardzo mile widziane. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyzo- zaglądać będę , bo już Twoje przepisy widziałam wcześniej np na Wielkim żarciu itd i wiem ,że warto tu zaglądać.. Pozdrawiam również..

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger