Sałatka z zielonego kalafiora

Chciałam kupić kalafiora. Żarłoczek lubi takiego z bułeczką i masłem. Kiedy wybierałam najładniejszego i bielusieńkiego moje oczy zauważyły dalej jakieś takie zielone coś ... Zielony kalafior, nieduży, ale wyglądający jak zwykły. Nie romanesco ze szpiczastymi różyczkami, ale właśnie zwykły. Wyglądał po prostu jak niedojrzały albo zzieleniały ze złości :D Kupiłam oba i dziś był zielony - ja w sałatce a Żarłoczek z bułką a jutro zjemy sobie białego. Cóż ... po prostu lubimy.


składniki:
  • 1/2 zielonego kalafiora
  • 2 - 3 jajka ugotowane na twardo
  • 2 - 3 ogórki małosolne, takie 3-dniowe
  • 5 łyżek jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka majonezu kieleckiego
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka posiekanego koperku
  • do smaku: sól, cukier, pieprz ziołowy, tymianek świeży
  • listki koperku i tymianku do posypania

sposób przygotowania:
Jajka zalałam w garnku zimną wodą, zagotowałam i odstawiłam pod przykryciem na 10 min.. Po tym czasie przełożyłam je do ziemnej wody a gdy wystygły obrałam i pokroiłam na ćwiartki. Kalafiora opłukałam, podzieliłam na nieduże różyczki. Wrzuciłam co lekko osolonego i osłodzonego wrzątku, gotowałam 2 minuty, odcedziłam i przelałam zimną wodą, osączyłam dokładnie. Jogurt zmieszałam z majonezem i sokiem z cytryny. Dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek i koperek. Doprawiłam solą, pieprzem ziołowy i listkami świeżego tymianku.

Na dużym talerzu ułożyłam kawałki kalafiora, ćwiartki jajek i wszystko poprzekładałam plasterkami ogórków. Polałam sosem i posypałam listkami koperku. Wyszła bardzo smaczna kolacja :-)



4 komentarze:

  1. pyszne kalafiorowe szaleństwo :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam taki kalafior,kiedyś corka go wypatrzyła - bardzo efektowny. Twoja salatka- pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Izo, ja często u nas kupuję takiego zwykłego (jak białego) zielonego kalafiora i chyba nawet bardziej mi smakuje niż biały. Sałatka bardzo apetyczna.

    OdpowiedzUsuń
  4. no popatrz! a ja pierwszy raz takiego dorwałam, ale faktycznie bardzo smaczny był :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger