Serowe kule z płatkami i owocami

Lubicie twarożek z rana? Pewnie tak chociaż każdy ma swoją ulubioną wersję. My wolimy na słodko, ale taki w miseczce wygląda nijako ... Mnie na dodatek chciało się musli i tak powstały kulki śniadaniowe.


Serowe kule z płatkami i owocami

składniki:

  • 300 g sera białego twarogowego śmietankowego
  • 1 czubata łyżka miodu
  • 1 niezbyt duża gruszka
  • kilka śliwek
  • sok z niedużej cytryny
  • 4 łyżki cukru
  • po ok. 50 g trzech rodzajów musli
  • do przybrania: mięta

Użyłam płatków Fitella: musli chrupkie orzechowe, musli delikatne jogurtowe z żurawiną, musli chrupkie kokosowe, ale można wykorzystać swoje ulubione musli czy granolę.

sposób przygotowania:
Owoce umyłam. Gruszkę obrałam cienko ze skórki i pokroiłam na szesnastki wycinając przy okazji gniazdo nasienne - skropiłam sokiem z cytryny. Śliwki wypestkowałam i pokroiłam na kawałki. Na patelnię wsypałam cukier i wlałam kilka łyżek wody. Gdy syrop się zagotował wrzuciłam do niego obrane kawałki gruszki razem z sokiem, smażyłam ok. 3 min. żeby zmiękły bo gruszka była twarda. Gdy lekko się zeszkliły wyjęłam je na talerzy a do syropu dodałam śliwki i je także podsmażyłam - jeśli syrop za bardzo zredukuje to można dolać 2-3 łyżki wody.

Musli, każdy rodzaj oddzielnie, lekko rozkruszyłam. Ser przełożyłam do miseczki, dodałam miód i dokładnie wymieszałam. Podzieliłam masę na 3 części i do każdej dosypałam po 1 czubatej łyżce innego musli. Po wymieszaniu zwilżonymi rękami uformowałam z serowej masy po dwie kule i obtoczyłam je odpowiednio w takim samym musli jakie dodałam do środka.

Na talerzach ułożyłam kawałki gruszki i śliwek, na to po jednej kulce ze smaku. Przybrałam gałązką mięty.

2 komentarze:

  1. Czy lubie? Pewnie, ze lubie! Najbardziej na slono, ze szczypiorkiem, ale i taka wersja zapowiada sie kuszaco :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger