Francuskie przekąski czyli bogate francuzy

Mając w lodówce gotowe ciasto francuskie można bardzo szybko wyczarować ciepłe przekąski czy ciasteczka. U mnie trwało to trochę dłużej bo wymyśliłam sobie, że będą miały bogate wnętrze i dodałam sobie roboty. Jednak warto było bo smak wynagrodził większy nakład pracy - chrupiące ciasto a w środku dużo pyszności. Było bardzo smacznie :) 











czas przygotowania : ok. 40 minut
składniki na 8 sztuk : 
  • 1 op. ciasta francuskiego chłodzonego 
  •  4 kabanosy wieprzowo-drobiowe dł. ok. 22 cm
  •  
  • OMLETY - 2 jajka + 1 białko
  • 2 łyżki mleka  3,2 %
  • 1 czubata łyżeczka mąki pszennej 
  • garść fasolki szparagowej zielonej mrożonej 
  • duża garść groszku zielonego mrożonego 
  • duża garść włoszczyzny mrożonej paski
  • 1 czubata łyżka drobno startego sera żółtego Cheddar
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 - 3 pomidory suszone z oliwy 
  • 1 czubata łyżka posiekanej natki pietruszki
  •  
  • SMAŻONY FARSZ - 2 małe cebulki
  • kilka małych pieczarek 
  • 2 nieduże ogórki konserwowe 
  • DO SMAŻENIA -  ok. 2 łyżeczki masła 
  • ok. 3 łyżeczki oleju słonecznikowego 
  •  
  • do smaku - sos sojowy, sól, pieprz mielony czarny, odrobina cukru  
  • do posmarowania - 1 żółtko + 1 łyżeczka mleka

sposób przygotowania : OMLETY - warzywa mrożone wyjęłam żeby lekko odtajały. Włoszczyznę i fasolkę pokroiłam w drobną kostkę. Obrany czosnek i osączone z oliwy pomidory posiekałam. Na patelni rozgrzałam po pół łyżeczki masła oraz oleju i podsmażyłam rozdrobnione składniki doprawiając szczyptą cukru i sosem sojowym. Przełożyłam do miski i zostawiłam do przestudzenia.

W miseczce roztrzepałam 2 całe jajka i jedno białko dodając mleko, odrobinę soli, pieprzu i mąkę - wymieszałam dobrze żeby nie było grudek. Masę dodałam do podsmażonych warzyw mrożonych, wsypałam ser, natkę, wymieszałam i podzieliłam na 2 mniej więcej równe części. Na niedużej patelni z odrobiną mieszanki tłuszczy usmażyłam z tego 2 omlety. 

FARSZ - na patelni znów rozgrzałam po pół łyżeczki masła i oleju. Wrzuciłam pokrojoną w pół plasterki cebulę oraz posiekane, umyte wcześniej, pieczarki. Gdy zaczęły się lekko złocić dodałam starte na tarce ogórki konserwowe. Doprawiłam do smaku sosem sojowym i pieprzem. Przestudziłam

Ciasto francuskie rozwinęłam na lekko oprószonym mąką blacie. Przykładając talerzyk wycięłam 2 koła o śr. ok. 20 cm. Na każdym położyłam przestudzony omlet - powinny być takiej wielkości jak koła ciasta. Tak przygotowane kółka przecięłam po przekątnej na 4 części. Przy brzegach każdego nałożyłam po trochu cebuli smażonej z pieczarkami i ogórkami a na to połówkę kabanosa. Zwinęłam delikatnie rożki.

Ułożyłam je luźno na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, zlepieniem do dołu. Posmarowałam żółtkiem roztrzepanym z odrobiną mleka. Z resztek ciasta powycinałam małe elementy, przykleiłam na wierzchu przekąsek i ponownie posmarowałam żółtkiem.

Piekłam ok. 15 minut  w piekarniku nagrzanym do 210 st. C - gdy się zrumienią są gotowe

Wyszła z tego bardzo fajna, pełna smaków, przekąska - u nas na ciepłą kolację.


14 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie, pewnie niejedna restauracja mogłaby je zaserwować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślisz ? ja jestem pewna, że zrobię je jeszcze nie raz bo to fajne danko na imprezę

      Usuń
  2. Oj, faktycznie pzebogate te Twoje Francuzy! ;) Cała feeria smaków.

    OdpowiedzUsuń
  3. rzeczywiście wnętrze wręcz ekskluzywne, ale za to jaki wspaniały efekt! te liście na wierzchu są powalające! pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie zwykłe składniki, nic wymyślnego, ale całość była bardzo, bardzo smaczna

      Usuń
  4. cudowne ,pomyslowe i genialne!!! pozwolisz że odgapie ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie - jakby to była tajemnica to nie pokazywałabym przecież :) jak zrobisz to napisz, proszę, jakie wrażenia i czy smakowało :)

      Usuń
  5. efekt warty był poświęcenia, świetnie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) nad listkami jeszcze muszę popracować

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger