Koreczki owocówki i pyszny sos karmelowy

Pyszny pomysł na deser podczas spotkania małych i dużych łasuchów. Świeże owoce można jeść same albo maczać sobie w słodziutkim sosie i pałaszować.


składniki:

  • kilkanaście truskawek
  • 2 małe banany (nie bardzo dojrzałe)
  • 1 duża twarda gruszka
  • 1 mała kiść zielonych winogron bezpestkowych
  • 20 dkg twarogu białego
  • 1 - 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 garści łuskanych orzechów włoskich
  • sok z połowy dużej cytryny

  • dodatkowo: 1 duże jabłko + arkusz folii aluminiowej

  • SOS - 1 szkl. słodkiej śmietanki 30 %
  • 1/2 szkl. cukru trzcinowego Demerara
  • 1/2 szkl. cukru trzcinowego Muscovado
  • 1/2 szkl. wody
  • 2 łyżki masła

sposób przygotowania: SOS - Do rondelka wsypałam oba cukry i wlałam wodę, postawiłam na niewielkim ogniu i gotowałam aż cukier całkowicie się rozpuścił a płyn odparował i miał konsystencję syropu. Wtedy dolałam śmietankę UWAGA ! - może pryskać - i dodałam masło. Mieszałam cały czas na małym ogniu, aż składniki się połączyły i sos zgęstniał. Zostawiłam do przestudzenia. Można podawać na ciepło i na zimno. Trzeba tylko pamiętać, że sos stygnąc jeszcze gęstnieje.

Owoce umyłam i osączyłam dokładnie. Banany i gruszkę obrałam ze skórki. Banana pokroiłam w m/w 1 cm plastry, z gruszki wycięłam kulki specjalną łyżeczką, owoce skropiłam sokiem cytrynowym żeby nie ściemniały. Z truskawek oderwałam szypułki i poprzekrawałam na pół. Twarożek roztarłam na gładką masę dodając niewielką ilość jogurtu - ilość zależy od wilgotności sera, ale masa musi być na dość zwarta. Uformowałam z niej nieduże kuleczki i obtoczyłam w posiekanych drobno orzechach. Na szpadki nadziałam kolejno: winogrono, kulkę serową i połówkę truskawki albo krążek banana, kulkę serową i truskawkę . . można nadziać same owoce - kolejność nadziewania i kombinacja dowolna. Za podstawę posłużyło mi duże jabłko. Trzeba przyciąć je z jednej strony żeby stało stabilnie a potem obwinąć całe folią aluminiową. Gotowe koreczki powbijałam dookoła w jabłko i całość ustawiłam na talerzyku. Podałam z sosem karmelowym do maczania. Można nalać sos do niewielkich, indywidualnych miseczek albo podać go w sosjerce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger