Żółto i kremowo

Już się pojawiła pyszna, świeża kukurydza. Najbardziej lubię ją po prostu ugotowaną, posmarowaną masłem i posoloną, ale czasami przyrządzam coś innego. Świetnie zgrała się w zupie z kurkami.


Krem z kukurydzy z kurkami


składniki:
  • 1 duża kolba kukurydzy cukrowej
  • 2 szkl. rosołu wołowego
  • 5 ziemniaków
  • 50 g masła
  • 2 szkl. mleka (jeśli zupa będzie za gęsta, dolej więcej)
  • 1 cebula
  • 3 szczypty szafranu
  • 1/3 łyżeczki kurkumy
  • 1 łyżeczka sweet pepper czyli papryki słodkiej mielonej
  • 1 łyżeczka oliwy do grzybów
  • do smaku: sól
  • 10 dkg startego żółtego ostrego sera, ja miałam swój ulubiony Zbójnicki

sposób przygotowania: Kukurydzę obrałam z liści, opłukałam i ostrym nożem odkroiłam złote ziarenka - dobrze robić to nad miską bo kapie i pryska biały sok. Ziemniaki obrałam, opłukałam i pokroiłam w kostkę. Cebulę obrałam, posiekałam. W garnku roztopiłam masło - dość dużo, ale zupa ma mieć maślany posmak i nie zastępujcie jej żadną margaryną czy oliwą bo straci urok! - wrzuciłam ziemniaki i cebulkę, podsmażyłam mieszając 3 min. uważając żeby się nie zrumieniły. Dodałam kukurydzę razem z sokiem, szafran i kurkumę, wymieszałam. Zalałam lekkim bulionem wołowym i gotowałam na malutkim ogniu aż ziemniaki zupełnie zmiękły, ok. 15-20 min. Zmiksowałam zupę blenderem na krem, dolewając stopniowo mleko aż do uzyskania pożądanej konsystencji. Po zmiksowaniu ponownie zagotowałam - ostrożnie, bo zupa jest gęsta i lubi się przypalać, doprawiłam też solą i papryką. Jeśli ktoś chce może zupę przetrzeć przez sito, ale ja wolę taką.

Na patelnię wlałam oliwę dodając 1 łyżeczkę masła i na bardzo mocno rozgrzany tłuszcz wrzuciłam oczyszczone dokładnie, opłukane i osuszone kurki. Smażyłam je przez 3 min. na silnym ogniu aż zaczęły się rumienić. Rozlałam zupę na talerze, posypałam startym serem i kurkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger