Lodowa z gruszkami i malinowym dressingiem

Trochę dziwne połączenie, ale zapewniam, że będziecie zaskoczeni i oczarowani – pyszna sałatka jako dodatek np. do smażonego albo pieczonego mięsa.



składniki:
  • 1 niezbyt duża główka sałaty lodowej
  • ok. 3/4 szkl. pokrojonej na nieduże kawałki gruszki ze słodkiej i lekko octowej zalewy
  • kilka gałązek świeżego koperku

  • Dressing malinowy: 1/2 szkl. świeżych malin
  • 1 łyżka octu jabłkowego
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego,
  • kilka łyżek dobrego oleju słonecznikowego albo z pestek winogron
  • do smaku: szczypta soli, cukier, pieprz biały mielony

sposób przygotowania: DRESSING - Maliny zmiksowałam i powstałą pulpę przetarłam przez gęste sitko żeby pozbyć się pesteczek. Przelałam do słoika, dodałam ocet jabłkowy i balsamiczny, odrobinę soli, pieprzu i cukru oraz kilka łyżek oleju. Zakręciłam słoik i potrząsając nim energicznie wymieszałam sos – będzie gesty, prawie jak majonez i bardzo pachnący. Trzeba spróbować i ew. doprawić w/g własnego smaku. Nie zużyty od razu może postać w lodówce 1 - 2 dni.

Sałatę oczyściłam, pokroiłam na paski. Ułożyłam na talerzykach, przekładając listkami koperku i kawałkami gruszek. Skropiłam malinowym sosem. Bardzo łatwe, co?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger