Zupa kurkowa z sokiem marchwiowym

Kurki nazywane są złotem lasu i ja przyklaskuję temu stwierdzeniu. Nie dość, że są piękne i ślicznie złocą się wśród ściółki to także doskonale smakują i można z nich wyczarować wiele pysznych dań. Niestety, niektórzy obchodzą się z nimi za mało delikatnie gotując je lub smażąc zbyt długo a kurki tego nie lubią. Zamiast mięknąć robią się gumowate i niesmaczne. Radzę świeżutkie kurki poddawać tylko kilkuminutowej obróbce termicznej a będziecie mogli cieszyć się ich cudownym smakiem!



składniki:
  • ok. 1/2 kg świeżych kurek
  • 5-6 średniej wielkości ziemniaków
  • 1 mała cebula
  • 3 łyżeczki masła
  • 1 litr wywaru warzywnego
  • 1 łyżeczka mąki pszennej
  • ok. 1/2 szklanki świeżego soku z marchwi - można zrobić samemu albo wykorzystać tzw. jednodniowy
  • do smaku: sól i ziołowy
  • do posypania: posiekany cienki szczypiorek

sposób przygotowania:
Kurki dokładnie oczyściłam, opłukać szybko z resztek ściółki, większe porozrywałam palcami na kawałki. Na patelni rozpuściłam masło, zeszkliłam na nim posiekaną drobno cebulę, dodałam grzyby i smażyłam 3-4 min.. Na koniec oprószyłam je mąką i wymieszałam. Ziemniaki obrałam, pokroiłam w kostkę, zalałam w garnku wywarem - powinien tylko przykrywać ziemniaki - i gotowałam aż zaczęły się rozpadać. Wtedy dodałam grzyby i krótko zagotowałam, tylko kilka minut. Na koniec doprawiłam zupę solą, pieprzem ziołowym i dolałam sok marchwiowy, już nie gotowałam tylko podgrzałam chwilę. Podawałam posypaną szczypiorkiem.

Dodanie świeżego soku marchwiowego powoduję, że zupa ma śliczny kolor i doskonały, lekko słodkawy smak.

3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger