wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

.

Instagram

wtorek, 30 sierpnia 2011

Cukinia duszona z pomidorami

To takie szybkie, letnie danie. Cukinia świetnie łączy się z pomidorami a zioła podkreślają całość swoim aromatem. Można taką potrawę podać jako samodzielne danie, doskonale smakuje ze świeżą bagietką. Można też podać je jako jarzynkę do mięsa.



składniki:

  • 1 niezbyt duża cukinia zielona
  • 1 niezbyt duża cukinia żółta
  • 1 duża cebula,
  • 1 puszka pomidorów pelati albo 3 spore pomidory świeże, ale mocno dojrzałe
  • ew. 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka masła
  • 1/2 pęczka grubego szczypioru
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka tymianku
  • garść liści bazylii
  • do smaku: sól, cukier, chili w proszku

sposób przygotowania: Warzywa umyłam, ale cukinii nie obierałam - były dość młode z ładną skórką. Nie musiałam też wydrążać z nich środka bo miąższ nie był watowaty. Odcięłam tylko końce i pokroiłam cukinie w grube pół plastry. Cebulę po obraniu pokroiłam w kostkę. Pomidory przesiekałam na drobniejsze kawałki - jeśli zechcecie użyć świeżych to trzeba je najpierw sparzyć i obrać ze skórki a potem posiekać.
W rondlu rozgrzałam oliwę, zeszkliłam cebulę. Gdy zaczęła się złocić dorzuciłam cukinię i posiekany drobno czosnek, smażyłam razem 2 - 3 min. a następnie wlałam pomidory. Dosypałam oregano i tymianek, troszkę cukru, soli i chili. Dusiłam wszystko ok. 5 min. bo cukinia nie potrzebuje dużo czasu. Na koniec dosypałam posiekaną bazylię i dołożyłam masło dla smaku. Koncentratu nie dodawałam, ale można to zrobić i sos będzie wtedy bardziej esencjonalny. Danie posypałam grubo posiekanym szczypiorem i podałam ze świeżym pieczywem.




12 komentarzy:

  1. A ja dodaje jeszcze podgotowaną fasolkę szparagową(duża garść) i, jeżeli ma być samodzielnym daniem, smażę cebule na boczku albo kiełbasie pokrojonych w kostkę. Zamiast szczypioru doskonale sprawdza się koperek.

    OdpowiedzUsuń
  2. no i to co opisujesz to już zupełnie inne, pyszne danie a każdy robi po swojemu i pod własny smak :-)
    szkoda, że się nie podpisujesz....

    OdpowiedzUsuń
  3. Danie naprawdę super , choć nie miałam szczypiorku to wszystkim bardzo smakowało.Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się :) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. a jak Pani myśli czy można dodać do tego dania selera naciowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli lubisz selera to jak najbardziej :)

      Usuń
  5. pychota mniam

    OdpowiedzUsuń
  6. Szybkie danie, proste i do tego bardzo smaczne! Będzie na jutro do pracy dla mnie i dla męża. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo dobre, dzisiaj powtórka. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. bardziej pasowac bedzie to tego ryz czy kasza gryczana ?+ kurczak. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że jedno i drugie będzie dobre - zależy co bardziej lubisz. U nas w domu mąż wybrałby ryż a ja kaszę :)

      Usuń
  9. Szukam przepisów wegańskich więc ten był jak znalazł. Myślę , że ten przepis będzie świetny z ryżem . Pani Izo jak najwięcej wegańskich potraw. Niestety nie każdy może sobie pozwolić na mięsko. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na FB i w Google+. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...