Cukinia duszona z pomidorami

To takie szybkie, letnie danie. Cukinia świetnie łączy się z pomidorami a zioła podkreślają całość swoim aromatem. Można taką potrawę podać jako samodzielne danie, doskonale smakuje ze świeżą bagietką. Można też podać je jako jarzynkę do mięsa.



składniki:

  • 1 niezbyt duża cukinia zielona
  • 1 niezbyt duża cukinia żółta
  • 1 duża cebula,
  • 1 puszka pomidorów pelati albo 3 spore pomidory świeże, ale mocno dojrzałe
  • ew. 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka masła
  • 1/2 pęczka grubego szczypioru
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka tymianku
  • garść liści bazylii
  • do smaku: sól, cukier, chili w proszku

sposób przygotowania: Warzywa umyłam, ale cukinii nie obierałam - były dość młode z ładną skórką. Nie musiałam też wydrążać z nich środka bo miąższ nie był watowaty. Odcięłam tylko końce i pokroiłam cukinie w grube pół plastry. Cebulę po obraniu pokroiłam w kostkę. Pomidory przesiekałam na drobniejsze kawałki - jeśli zechcecie użyć świeżych to trzeba je najpierw sparzyć i obrać ze skórki a potem posiekać.
W rondlu rozgrzałam oliwę, zeszkliłam cebulę. Gdy zaczęła się złocić dorzuciłam cukinię i posiekany drobno czosnek, smażyłam razem 2 - 3 min. a następnie wlałam pomidory. Dosypałam oregano i tymianek, troszkę cukru, soli i chili. Dusiłam wszystko ok. 5 min. bo cukinia nie potrzebuje dużo czasu. Na koniec dosypałam posiekaną bazylię i dołożyłam masło dla smaku. Koncentratu nie dodawałam, ale można to zrobić i sos będzie wtedy bardziej esencjonalny. Danie posypałam grubo posiekanym szczypiorem i podałam ze świeżym pieczywem.




14 komentarzy:

  1. A ja dodaje jeszcze podgotowaną fasolkę szparagową(duża garść) i, jeżeli ma być samodzielnym daniem, smażę cebule na boczku albo kiełbasie pokrojonych w kostkę. Zamiast szczypioru doskonale sprawdza się koperek.

    OdpowiedzUsuń
  2. no i to co opisujesz to już zupełnie inne, pyszne danie a każdy robi po swojemu i pod własny smak :-)
    szkoda, że się nie podpisujesz....

    OdpowiedzUsuń
  3. Danie naprawdę super , choć nie miałam szczypiorku to wszystkim bardzo smakowało.Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. a jak Pani myśli czy można dodać do tego dania selera naciowego?

    OdpowiedzUsuń
  5. pychota mniam

    OdpowiedzUsuń
  6. Szybkie danie, proste i do tego bardzo smaczne! Będzie na jutro do pracy dla mnie i dla męża. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo dobre, dzisiaj powtórka. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. bardziej pasowac bedzie to tego ryz czy kasza gryczana ?+ kurczak. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że jedno i drugie będzie dobre - zależy co bardziej lubisz. U nas w domu mąż wybrałby ryż a ja kaszę :)

      Usuń
  9. Szukam przepisów wegańskich więc ten był jak znalazł. Myślę , że ten przepis będzie świetny z ryżem . Pani Izo jak najwięcej wegańskich potraw. Niestety nie każdy może sobie pozwolić na mięsko. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Danie idealne dla studenta! TTane i pyszne !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacja,pysznosci.Dziekuje,uwielbiam takie jedzonko.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger