wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

niedziela, 21 sierpnia 2011

Sałatka z tuńczykiem

Co tu dużo gadać - pyszna sałata i już.


składniki:

  • 1 puszka 185 g tuńczyka w oleju
  • kilka liści sałaty - rodzaj dowolny, ja użyłam karbowanej
  • po ok. 1/2 szkl. małych, blanszowanych różyczek kalafiora i brokuła
  • po 1 kawałku papryki świeżej żółtej i czerwonej
  • 1 pomidor
  • 1 garść listków natki pietruszki
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • kilka  łyżek jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 ząbek czosnku
  • do smaku: sól, pieprz czarny mielony

sposób przygotowania:
Sałatę opłukałam i dobrze osączyłam. Papryki oczyściłam, pokroiłam na kawałeczki. Pomidora sparzyłam i obrałam ze skórki, pokroiłam na pół plasterki. Tuńczyka odsączyłam - odlałam 2 łyżeczki oliwy, połączyłam ją z majonezem, jogurtem, doprawiłam solą, pieprzem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem.

Na talerzach ułożyłam porcje sałaty, obłożyłam ją różyczkami brokuła i kalafiora, kawałkami pomidora i papryki. Na wierzchu rozrzuciłam rozdrobnionego tuńczyka i polałam sosem. Posypałam zieleniną i gotowe.

11 komentarzy:

  1. O, jaka różnorodność, ja uwielbiam sałatki, z tuńczykiem szczególnie.:)Nastąpnym razem też dołącze blanszowany kalafior, wspaniały pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Chętnie się poczęstuję:) Mam podobną matę bambusową:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj przyrządzę na obiad.Uwielbiam takie kolorowe sałatki. Na pewno mojej rodzinie będzie smakowało.😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam i pyyycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna ale z kurczakiem jeszcze lepsza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z kurczakiem będzie zupełnie inna, ale co kto lubi :)

      Usuń
  6. Pyycha. Zrobiłam na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  7. to na 1 osobe czy na 2 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy jak głodne osoby i czy to ma być przystawka czy cały jeden posiłek - mój syn zje całą sam, ale do naprawdę duża porcja, szczególnie jeśli użyje się więcej sałaty

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...