Sałatka z tuńczykiem

Co tu dużo gadać - pyszna sałata i już.


składniki:

  • 1 puszka 185 g tuńczyka w oleju
  • kilka liści sałaty - rodzaj dowolny, ja użyłam karbowanej
  • po ok. 1/2 szkl. małych, blanszowanych różyczek kalafiora i brokuła
  • po 1 kawałku papryki świeżej żółtej i czerwonej
  • 1 pomidor
  • 1 garść listków natki pietruszki
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • kilka  łyżek jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 ząbek czosnku
  • do smaku: sól, pieprz czarny mielony

sposób przygotowania:
Sałatę opłukałam i dobrze osączyłam. Papryki oczyściłam, pokroiłam na kawałeczki. Pomidora sparzyłam i obrałam ze skórki, pokroiłam na pół plasterki. Tuńczyka odsączyłam - odlałam 2 łyżeczki oliwy, połączyłam ją z majonezem, jogurtem, doprawiłam solą, pieprzem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem.

Na talerzach ułożyłam porcje sałaty, obłożyłam ją różyczkami brokuła i kalafiora, kawałkami pomidora i papryki. Na wierzchu rozrzuciłam rozdrobnionego tuńczyka i polałam sosem. Posypałam zieleniną i gotowe.

12 komentarzy:

  1. O, jaka różnorodność, ja uwielbiam sałatki, z tuńczykiem szczególnie.:)Nastąpnym razem też dołącze blanszowany kalafior, wspaniały pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Chętnie się poczęstuję:) Mam podobną matę bambusową:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj przyrządzę na obiad.Uwielbiam takie kolorowe sałatki. Na pewno mojej rodzinie będzie smakowało.😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam i pyyycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna ale z kurczakiem jeszcze lepsza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z kurczakiem będzie zupełnie inna, ale co kto lubi :)

      Usuń
  6. Pyycha. Zrobiłam na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  7. to na 1 osobe czy na 2 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy jak głodne osoby i czy to ma być przystawka czy cały jeden posiłek - mój syn zje całą sam, ale do naprawdę duża porcja, szczególnie jeśli użyje się więcej sałaty

      Usuń
  8. Pysznie i kolorowo :). Czy majonez jest niezbędny?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger