Małe pizze z kurkami

Od kiedy zaczęłam kilka lat temu piec pizzę w domu to przestaliśmy jadać ją na mieście. W domu wychodzi zdecydowanie taniej a poza tym każdy może dostać taką na jaką ma akurat ochotę. Przeważnie powstają za jednym razem 2 albo 3 różne wersje bo każde z nas ma inne upodobania w tym temacie. Ja bardzo lubię pizzę z grzybami.


składniki:

  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 20 g świeżych drożdży
  • ok. 3/4 szkl. ciepłej wody
  • 1 płaska łyżka zimnego masła
  • 1 żółtko
  • 1 duża cebula
  • 300 g świeżych kurek
  • 200 g ostrego żółtego sera, użyłam Zbójnickiego
  • 1 łyżka oliwy do ciasta + 2 łyżki do grzybów,
  • do smaku: sól, cukier, pieprz mielony, starta gałka muszkatołowa

sposób przygotowania:
Cebulę obrałam, pokroiłam w ćwierć plasterki, grzyby dokładnie oczyściłam, opłukałam i osączyłam - większe sztuki porwałam na mniejsze kawałki. Ser starłam na tarce jarzynowej. Na patelni rozgrzałam 2 łyżki oliwy, wrzuciłam cebulę a kiedy się zeszkliła dodałam grzyby i smażyłam całość mieszając na silnym ogniu ok. 3 min.. odparowując wodę. przyprawiłam solą, pieprzem i odrobiną gałki muszkatołowej, odstawiłam do przestudzenia.

Drożdże rozkruszyłam, roztarłam je z 1 łyżką cukru i wlałam do nich ciepłą wodę, odstawiłam na 10 min.. Mąkę przesiałam z 1/2 łyżeczki soli, roztarłam ją palcami z zimnym masłem, łyżką oliwy i żółtkiem. Wlałam spienione drożdże, wyrobiłam elastyczne ciasto. Włożyłam je do miski i przykryłam czystą ściereczką, odstawiłam na 30 min. aby podrosło. Następnie wyrobiłam ponownie i odłożyłam na kolejne 30 min.. Podzieliłam je na 5 części - możecie też zrobić jedną czy dwie większe pizze. Każdą część rozwałkowałam na placek. Na każdy wyłożyłam po trochu smażonych z cebulą grzybów przesypując je serem. Piekłam na specjalnym kamieniu do wypieku pizzy (ja mam taki f-my Fratelli) ok. 10 - 15 min. w piekarniku nagrzanym do 220 st.C

Przeważnie piekę kilka mniejszych placków zamiast jednej dużej bo tak nam wygodniej. 

8 komentarzy:

  1. Pizza w tej wersji to moja ulubiona. Też zawsze robię w domu, a nawet jak nie mam czasu przygotowac ciasta - w supermarkecie można kupic surowe wyrośnięte ciasto czekające na rozwałkowanie i przybranie - także na mieście nie jadamy nigdy! :)
    Twoja wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam takiej z kurkami, ale z pewnością smakuje świetnie. Też często robię pizzę w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. My czasem chodzimy na pizzę, ale wybieramy pizzerię z piecem opalanym drewnem, takiego jeszcze nie mamy w domu. ;)
    A pizza z takiego pieca jest wyjątkowa! Z kurkami i mnóstwem cebuli jak u Ciebie uwielbiam pizzę, pewnie też wyjątkowo smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurki na pizzy muszą smakować bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślisz, że można zrobić takie mini pizze z ciasta francuskiego?
    Pomysł bomba.....Dziękuję za inspirację:)
    Pozdrawiam.
    Cedra.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger