Marchewka duszona z kukurydzą

Lubicie marchewkę z groszkiem ? Pewnie tak bo chyba wszyscy lubią taką jarzynkę obiadową. Ale dzisiaj zachęcam Was do spróbowania czegoś innego czyli marchewki z kukurydzą. Jest równie pyszna, jeśli nie lepsza :) Koniecznie wypróbujcie ten jesienny pomysł na coś smacznego.



czas przygotowania : 15 minut
składniki :
  • 3 duże marchewki
  • 1 duża kolba kukurydzy cukrowej 
  • kawałek ostrej papryczki
  • 1/2 pęczka koperku świeżego 
  • 2 czubate łyżki serka mascarpone

  • do smaku - sól, papryka słodka mielona

sposób przygotowania : marchewki oskrobałam, umyłam, pokroiłam w niedużą kostkę. Kukurydzę obrałam z liści, ostrym nożem okroiłam wszystkie ziarna.

Marchewkę przełożyłam do rondelka, wlałam kilka łyżek wody i dusiłam ok. 5 minut. Dosypałam kukurydzę i drobniutko posiekaną średnio ostrą żółtą papryczkę, ok. 1 łyżeczki, dusiłam jeszcze 3-5 minuty. Na koniec dołożyłam mascarpone i doprawiłam do smaku solą oraz mieloną papryką. Gdy całość ponownie zawrzała zdjęłam z ognia. Dosypałam koperek i gotowe.

Pyszna, nieco inna jesienna jarzynka. Świetnie smakuje jako dodatek do obiadu a nawet sama.

Ja wolę kukurydzę świeżą i korzystam póki jest, ale jeśli takiej nie macie weźcie konserwową z puszki - 1 op. 400 g zupełnie wystarczy. Możecie też użyć kukurydzy mrożonej.

15 komentarzy:

  1. Wczoraj odkryłam Pani blog i powiem że jest fantastyczny, pięknie tu ! Podziwiam Pani pasję, zapał, konsekwencję, zaglądając tu może i mi się trochę "udzieli" :) A propos przepisu, to marchewkę mam, kolbę kukurydzy też i serek. Pozdrawiam. Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia, daj znać czy smakował taki zestaw :) Pozdrawiam !

      Usuń
  2. Witamy Panią.Uwielbiamy pani blog.Jest po prostu naj naj naj......Dzisiejszy przepis jest zachęcający do wykonania go.Chyba go jutro wypróbuję ,bo dziś już się spóźniłam na ten przepis.Uciekamy bo rodzice już wchodzą a makaron w lesie.Do miłego zobaczenia.Katarzyna P>S Miłej niedzielki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie. Bardzo często zaglądam na pani blog. Wypróbowałam już kilka przepisów i wszystkie były doskonałe. Ostatnio robiłam przetwory i zainspirowałam się sałatką z opieniek.
    Jest rewelacyjna. Gratuluję pomysłu. Wszystkiego dobrego.
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, cieszę się, że Ci się u mnie podoba :) Pozdrawiam serdecznie !

      Usuń
  4. Marchewka z kukurydzą świetny pomysł, jak tylko córki przyjadą zaraz zrobię Basia

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, może być konserwowa kukurydza ?
    Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a już widzę, właśnie doczytałam :D

      Usuń
    2. tak, tak - świeża lepsza, ale może być konserwowa - wystarczy ją dodać po osączeniu z zalewy, zagrzać i przyprawiać całość - jest już ugotowana przecież

      Usuń
  6. Z całą pewnością napiszę, jak tylko dziewczyny przyjadą do domu. Basia

    OdpowiedzUsuń
  7. zawsze serwuję marchewkę z groszkiem;) fajna odmiana! z pewnością przyrządzę taką marchewkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też częściej robię marchewkę z groszkiem, ale z kukurydzą bardzo nam smakuje :)

      Usuń
  8. Właśnie zrobiłem taki eksperyment. Wyszedł tak dobrze że sprawdziłem czy już ktoś o tym napisał i trafiłem tutaj ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger