Penne rigate w sosie pomidorowo-serowym

Zrobienie sosu do makaronu to właściwie chwila. Wystarczy kilka składników, które pewnie znajdą się w każdym domu a zresztą można modyfikować całość dowolnie. Zanim makaron się ugotuje już na patelni mamy coś w czym można go "utytłać" i szybko podać. To ważne kiedy mamy mało czasu albo jesteśmy padnięci po całym dniu i nie mamy ochoty stać przy garach a w brzuchu kiszki grają koncert.


składniki:
  • makaron penne rigate
  • cebula
  • oliwa
  • pomidory z czosnkiem i ziołami - puszka albo słoik
  • koncentrat pomidorowy 30%
  • serek topiony śmietankowy
  • przyprawa "suszone pomidory z czosnkiem i bazylią"
  • do smaku: oregano, bazylia, sól, cukier, pieprz mielony kolorowy

sposób przygotowania: Nastawiłam duży garnek z wodą a kiedy się zagotowała osoliłam i wrzuciłam kluchy - wzięłam 9 garści penne rigate (rurki skośne) na 3 porcje + po garstce "dla kucharza".

Zanim woda zawrzała ja wzięłam pół dużej cebuli, drobno posiekałam, wrzuciłam do rondla z rozgrzaną 1 łyżką oliwy, podsmażyłam aż się zeszkliła. Dodałam słoik (0 , 33 l) pomidorów bez skórki z czosnkiem i ziołami oraz 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego 30%. Dolałam troszkę wody i dosypałam 1 czubatą łyżeczkę przyprawy "suszone pomidory z czosnkiem i bazylią" oraz 1/2 łyżeczki suszonego oregano. Dusiłam kilka minutek. Doprawiłam solą, pieprzem mielonym kolorowym i odrobiną cukru. Na koniec dodałam 100 g serka topionego śmietankowego i garść porwanych drobno listków bazylii, wymieszałam dokładnie żeby serek się rozpuścił.

Makaron odcedziłam i dodałam do sosu - wymieszałam aby sos oblepił kluski i wyłożyłam porcje na talerze. Oprószyłam jeszcze przyprawą z suszonych pomidorów i przybrałam listkiem bazylii.

3 komentarze:

  1. Pysznie wygląda, ja nie wiem czemu ale lubię penne jakoś szczególnie. ;)
    Oj, pamiętne czasy, kiedy się miało tylko koncentrat, cebulę i makaron! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Danie ekspres z kluskami - to lubię! :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger