Sałatka z małych ziemniaczków, do grilla i nie tylko

Ziemniaczana jestem bardzo. Chłopaki wolą kluski a ja pyrki, grule, kartofle czy jak tam je zwiecie. Lubię gotowane, odsmażane, pieczone - chyba każde danie z nimi, także sałatki ziemniaczane.



składniki:
  • 1/2 kg małych ziemniaczków
  • 1 pęczek rzodkiewek
  • 1 cebula cukrowa
  • 3 - 4 ogórki małosolne albo kiszone
  • 4 ząbki kiszonego czosnku
  • po 1/2 pęczka koperku i cienkiego szczypiorku
  • 2  łyżki śmietany
  • 2  łyżki majonezu
  • 3 - 4 łyżki zalewy z ogórków kiszonych
  • do smaku: sól, pieprz mielony

sposób przygotowania:
Wszystkie warzywa umyłam, oczyściłam. Ziemniaczki ugotowałam w całości. Rzodkiewki czosnek i ogórki pokroiłam w półplasterki, cebulę w cienkie ćwierć plasterki. Zieleninę posiekałam. Przestudzone ziemniaki poprzekrawałam na połówki albo ćwiartki - młodych nie trzeba obierać, ale ze starszych lepiej skórkę zdjąć. Dodałam zieleninę i warzywa. Całość oprószyłam solą, pieprzem i polałam majonezem wymieszanym ze śmietaną i 3 - 4 łyżkami zalewy z ogórków. Schłodziłam przez kilka godzin w lodówce.

Taka sałatka świetnie pasuje do mięsa z grilla albo takiego po prostu pieczonego w piekarniku.

9 komentarzy:

  1. Kartofelki lubię i ja :) Pyszna sałatka Pyzo!

    OdpowiedzUsuń
  2. witam a czy zamiast kiszonego czosku moze byc zwykły? pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście może być zwykły, surowy - ja dodałam po prostu ten, który ukisił się razem z ogórkami :)

      Usuń
    2. super:) bede robiła ta sałatke w przyszłym tygodniu:)

      Usuń
    3. mam nadzieję, że będzie smakowało :)

      Usuń
  3. ja do tego dodaję jeszcze ugotowane na twardo jaja - jest pycha:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam.majonez wymieszany ze śmietaną pół na pół.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. majonez pół na pół ze śmietaną albo nawet lepiej z jogurtem naturalnym i to z proporcji 1 łyżka majonezu a 3 jogurtu a wtedy sałatka będzie odrobinkę mniej kaloryczna

      Usuń
  5. Świetna sałatka! Przetestowałam już kilka ziemniaczanych na grilla ale ten przepis jest najlepszy i zostaje ze mną na zawsze! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger