wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

wtorek, 28 lutego 2012

Degustacja 6 win z komplecie

Trafiłam na tę degustację przypadkiem. Zaproszenie dostała Magda, ale ponieważ mieszka w Poznaniu to w tygodniu ciężko byłoby przyjechać Jej do Warszawy. Jednak dała mi znać o tej imprezie, ja napisałam do organizatorów czyli 6win.pl i bezczelnie się wprosiłam :) Fakt, mogli odmówić, ale nie zrobili tego i powitali mnie bardzo serdecznie za co dziękuję.






Spotkanie odbyło się w The Corner mieszczącej się przy ul. Pięknej 18 w Warszawie. Do testowania były wina z nowego zestawu jaki pojawi się już niedługo w sprzedaży pod nazwą "6 win w komplecie". Na spotkaniu byli stali degustatorzy Klubu czyli Anna Wrońska, Katarzyna Rzehak, Marek Kondrat, Maciej Stuhr i Grzegorz Łapanowski. Zaproszono też kilkanaście osób, przedstawicieli, a właściwie przedstawicielek, blogosfery kulinarnej.

Do spróbowania były:

1) MARTI SERDA - wino musujące, lekko wytrawne, o zawartości alkoholu 11,5%; pochodzące z Hiszpanii  - Pendes, Cava DO;  produkowane przez Cavas Marti Serda ze szczepów: macabeo, xarel-lo, parellada. Rocznik - NW czyli nieoznaczalny.

2) SERRA DEL CONTE - wino białe, wytrawne, o zawartości alkoholu 12,5%; pochodzące z Włoch - Marche, Verdicchio del Castelli Jesi Classico DOC;  produkowane przez Garofoli ze szczepów: 100% verdicchio.  Rocznik 2011

3) POLOCOCA - wino różowe, wytrawne, o zawartości alkoholu 13%; pochodzące z Hiszpanii - Cigales DO; produkowane przez Dispoveco ze szczepów: 100% tempranillo.  Rocznik 2010

4) JOVEN - wino czerwone, wytrawne, o zawartości alkoholu 13,5%; pochodzące z Hiszpanii - Rioja DOCa; produkowane przez Usoa de Bagordi ze szczepów: 65% tempranillo, 25% graciano, 10% garnacha. Rocznik 2009

5) OPUS - wino białe, deserowe, słodkie, o zawartości alkoholu 12,5%; pochodzące z Francji - Frontignan; produkowane przez Frontignan Muscat ze szczepów: 100% muscat blanc a petit grain. Rocznik NW

6) CHATEAU DE SIX TERRES - wino białe, wzmacniane, słodkie, o zawartości alkoholu 15%; pochodzące z Francji - Muscat de Frontignan AC; produkowane przez Chateau Six Terres ze szczepów 100% muscat blanc a petit grain. Rocznik NV

Do win podano zestaw różnych produktów - był ser kozi, sery pleśniowe, szynka surowa wędzona, łosoś wędzony, czekolada, cykoria i kawior - próbowanie do różnych win różnych smaków było bardzo pouczające. 

Jak było możecie też pooglądać -  Degustacja 6 win

Ja niestety mało znam się jeszcze na winach - zwykle sprawa jest prosta: albo mi smakuje albo nie - dopiero  uczę się zapachów, smaków, próbuję określać swoje doznania i takie spotkania są dla mnie wprost wymarzone bo mogę na nich wiele się nauczyć. Mogę posłuchać do ma do powiedzenia o proponowanych winach  somelier, dowiedzieć się dokładnie skąd pochodzą, jak są wyrabiane, przechowywane, co czego je podawać. Mogę też dzielić się swoimi spostrzeżeniami z innymi osobami - takimi "znawcami" jak ja a także koneserami.

Przyznam, że najbardziej smakowało mi wino nr 5 czyli OPUS - lekkie, świeże, o pięknym ananasowym zapachu i choć deserowe to nie za słodkie.  Moje zdanie podzielało też kilka koleżanek :) Spędziłam bardzo miły wieczór w świetnym towarzystwie, dużo się dowiedziałam więc jestem bardzo zadowolona. 

6 komentarzy:

  1. widać że imprezka była udana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty to masz szczęście, że masz oczy dookoła glowy i wiesz kiedy co i jak:D
    daj mi znać następnym razem, też się wproszę!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety nie mogłam przyjechać i bardzo żałuję. Szczególnie po takim wpisie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuchsia, wielka szkoda bo wina zacne a i towarzystwo doborowe :)

      Usuń
  4. Stuhr i Kondrat na raz:) Zazdroszczę, i win też zazdroszczę:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obu bardzo lubię więc miło było być obok, niestety na porozmawianie nie było czasu...

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...