Bułeczki różyczki

Chwilowo trwa u mnie faza na drożdżowe. Mam zapas mąki, drożdży a dodatki zawsze jakieś się znajdą więc rano zagniotłam kolejną porcję ciasta. Gdy ze spiżarki wyciągałam słoik ogórków kiszonych i natrafiłam na stojącą nieopodal konfiturę różaną już wiedziałam  . . . 



czas przygotowania : ok. 3 godziny

składniki  na 12 sztuk : 
  • CIASTO - 400 g mąki pszennej luksusowej 
  • 30 g świeżych drożdży 
  • 1 jajko 
  • ok. 3/4 szkl. mleka 
  • 1/3 łyżeczki soli 
  • 2 łyżki oleju roślinnego albo stopionego masła
  • 4 łyżeczki cukru
  •  
  • ok. 250 g konfitury z płatków róży 
  • DO POSMAROWANIA - 1 żółtko 
  • 2-3 łyżeczki mleka  
  •  
  • LUKIER - 1 szkl. cukru pudru
  • sok z cytryny 
  •  
  • posypka cukrowa
sposób przygotowania: drożdże wkruszyłam do kubeczka. Dodałam cukier, 1 łyżkę mąki i połowę ciepłego mleka. Rozmieszałam dokładnie i odstawiłam żeby podrosły.

Mąkę przesiałam z solą. Dolałam zaczyn, olej i roztrzepane jajko. Wyrobiłam gładkie, elastyczne ciasto. W misce przykrytej ściereczką odstawiłam je na ok. godzinę żeby wyrosło.

Wyrośnięte ciasto podzieliłam na 12 części. Każdą rozwałkowałam na cienki pasek długości ok. 25 cm i szeroki na 10 cm, lekko podsypywałam mąką. Na środek paska nałożyłam czubatą łyżeczkę konfitury, rozsmarowałam. Dłuższe boki zagięłam do środka i zaczynając od jednego końca paska zwinęłam go w luźną roladkę. Takie roladki ustawiałam pionowo we wgłębieniach formy na muffiny spryskanej tłuszczem w sprayu - można te posmarować masłem i oprószyć mąką albo bułką tartą.

Zostawiłam tak przygotowane zawijaski pod przykryciem na 30 minut żeby się napuszyły. Następnie posmarowałam je z wierzchu żółtkiem roztrzepanym z mlekiem. Piekłam ok. 30 minut w piekarniku nagrzanym do 190 st. C.

Po upieczeniu wyjęłam z formy a gdy lekko przestygły maczałam w lukrze utartym z cukru pudru i soku cytrynowego - trzymając do góry spodem pozwoliłam żeby nadmiar spłynął. Posypałam kolorowym cukrem dekoracyjnym.



12 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. słodkość można "regulować" ilością nadzienia i lukrem - jeśli damy mniej będą mnie słodkie :)

      Usuń
  2. prześliczne bułeczki ;) czy można nadziać je np makiem? nie mam konfitury z róży..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulina K, oczywiście. Możesz ciasto posmarować masą makową, byle nie za dużo, albo innym dżemem :)

      Usuń
  3. Te babeczki-bułeczki wyglądają bardzo smakowicie muszę wypróbować przepis, lubię zaglądać na ten blog pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najprostsze ciasto drożdżowe i słoiczek konfitury :)

      Usuń
  4. Co za wspanialy pomysl, w formie mafinkowej. Super!! Napewno zrobie. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaintrygowałaś mnie tą blaszką muffinkową do uformowania zawijasków. Do ciasta dałam masło, bo lubię ten maślany smak z drożdżówek dzieciństwa. Wkręciłam zawijaskom dżem z czarnej porzeczki. Nie pytaj, Izo, jak smakowało, bo już nic nie zostało. Nie załapałam się nawet na "ostatki", po których człowiek się robi piękny i gładki.
    Rozważam założenie zamka patentowego w kuchni :))))
    W końcu, skoro ja piekłam, to też mi się coś od życia należało? No co, no nie? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet nie wiesz jak się cieszę, że bułeczki smakowały :) przyznam, że dałam olej bo nie chciało mi się masła topić - czasami idę na łatwiznę :D ważne, że z dobrym skutkiem

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger