Sałatka z kaszy jęczmiennej z marynowanymi kurkami

Podobne sałatki robię co jakiś czas jak nie mam za bardzo pomysłu na przekąskę czy kolację. Dodaję do nich to co akurat mam - bazą jest kasza drobna lub grubsza a marynowane ogórki i grzyby dobrze się z nią komponują. Można dodać kawałeczki wędlin czy pieczonego mięsa albo ser i powstanie pożywne, pyszne danie :) W większej ilości sprawdzi się też na imprezach.


składniki: 
  • 1 szkl. ugotowanej kaszy jęczmiennej mazurskiej
  • 1 słoik 0 , 33 l kurek marynowanych ( ja mam swoje, już z marchewką i cebulką )
  • 3 ogórki konserwowe
  • 1/2 strąka papryki żółtej
  • ok. 100 g szynki gotowanej
  • 4 łyżki oliwy
  • 2 - 3 łyżki zalewy octowej z grzybów
  • 1/2 pęczka koperku
  • do smaku: sól, pieprz biały mielony

sposób przygotowania: kurki razem z marchewką i cebulką odcedziłam. Ugotowaną kaszę rozdrobniłam w misce widelcem. Oczyszczoną paprykę, ogórki i szynkę pokroiłam w kostkę, koperek posiekałam, dodałam wszystko do kaszy. Dosypałam też grzybki.

W kubku zmieszałam oliwę z zalewą od grzybów, doprawiłam pieprzem i odrobinką soli. Wlałam do miski ze składnikami sałatki, dobrze wymieszałam. Odstawiłam sałatkę na przynajmniej 30 minut żeby smaki się przegryzły.

Jeżeli marynujecie grzyby same, bez cebuli, to dodajcie do sałatki trochę świeżej, posiekanej i sparzonej.


17 komentarzy:

  1. ale smakowita sałatka:)
    z chęcią wypróbuję przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taka sałatka "na winie" czyli z tego co się nawinęło :)

      Usuń
  2. Nigdy jeszcze nie robiłam żadnej sałatki z kaszą. Może wypróbuję właśnie tę jako pierwszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleksandra, spróbuj jeśli lubisz kasze - fajne rzeczy można z nich robić

      Usuń
  3. http://nastula15a.blogspot.com/ - wejdziesz, skomentujesz? porsze. dopiero zaczynam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasza gryczana moja faworytka, świetny przepis.
    Obserwuję i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ava, tym razem jęczmienna, ale myślę że z gryczaną też byłoby w porządku :)

      Usuń
  5. Ciekawy sposób na wykorzystanie kaszy jęczmiennej. Jak tylko uda mi sie dorwać kurki to wypróbuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wyglada:) Fajny pomysl z tym "na winie" hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzena, rzadko robię przemyślane całkiem sałatki - zwykle trafiają do nich różne rzeczy jakie mi się nawiną :)

      Usuń
  7. Jak zwykle pięknie, kolorowo i smacznie.... no i grzybkowo!
    Życzę dalszych wspaniałych kreacji kulinarnych w 2013 roku!
    Nina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Nina :) Tobie też życzę wszystkiego dobrego :)

      Usuń
  8. Kocham kasze, super przepis!!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger