wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładuję...

piątek, 28 czerwca 2013

Dżem truskawkowo czereśniowy z migdałami

Truskawki w słoiku czyli moje lato na zimę. Będą schowane, razem z innymi przetworami, aż przyjdą ponure dni. To one osłodzą ciemne i chłodne wieczory, oczywiście jeśli wcześniej nie zjedzą ich moje łakomczuchy :)




czas przygotowania : ok. 30 minut
składniki :
  • 1100 g świeżych truskawek 
  • 300 g ciemnych czereśni 
  • 80 g płatków migdałowych 
  • 1,25 op. cukru żelującego (1 op. na 1 kg owoców)
  • 100 ml syropu amaretto

sposób przygotowania : owoce opłukałam i osączyłam. Truskawki odszypułkowałam i pokroiłam na ćwiartki. Czereśnie wydrylowałam i pokroiłam na mniejsze kawałki. Płatki migdałowe podprażyłam lekko na suchej patelni - mają się tylko lekko zezłocić.

W garnku wymieszałam czereśnie z połową cukru i podgrzałam. Gdy się zagotowały dodałam truskawki wymieszane z drugą połową cukru i syropem. Gotowałam ok. 2 - 3 minut od ponownego zawrzenia. Zdjęłam garnek z ognia, dosypałam migdały i mieszałam całość kilka chwil aż do zaniku piany jaka wcześniej pojawiła się na wierzchu dżemu.

Gotowy dżem nałożyłam do wyparzonych słoiczków, zakręciłam i odstawiłam do wystudzenia ustawiając naczynka do góry dnem.


b Owoce z sadu i dzialki

10 komentarzy:

  1. wygląda smacznie:) świetne połączenie:d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mąż już próbował i mówi, że zrobiłam stanowczo za mało - faktycznie wyszedł bardzo smaczny :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. bardzo fajna wyszła - płatki dodają ciekawej faktury i smaczku

      Usuń
  3. Truskawki i migdały - genialne połączenie! I duże kawałki owoców, pyycha! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubię właśnie dżemy z dużymi kawałkami owoców

      Usuń
  4. Pani Izo, a czy myśli Pani, że syrop karmelowy zamiast amaretto będzie w porządku?
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  5. A ten syrop,to gdzie mozna dostać?...bo znowu nrobiłam se smaczka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to taki syrop do napojów i drinków, można go kupić w różnych sklepach i supermarketach, trzeba popytać, czasami występuje jako syrop barmański

      Usuń
  6. cudowny przepis, koniecznie wyprobuje!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...