wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

sobota, 5 października 2013

Borowiki z marynacie miodowej

Grzyby marynuję przeważnie w jeden, sprawdzony od lat, sposób - właśnie takie lubi najbardziej moja rodzina i przyjaciele. Rodzajów marynat jednak może być wiele - każdy może modyfikować jej skład wedle własnego gustu i potrzeb.  Jedni wolą zalewę kwaśniejszą, inni słodszą. Można też zmieniać zestaw dodanych do niej przypraw.

W książeczce "Dania z grzybami" autorstwa Barbary Jakimowicz-Klein znalazłam przepis na marynatę z miodem. Przystosowałam ją do swoich potrzeb i tak powstało kilka słoiczków grzybków marynowanych nieco inaczej.



czas przygotowania : ok. 30 minut + ok. 2 tygodnie na przegryzienie smaków
składniki : 
  • ok. 1,25 kg małych borowików brunatnych 
  • 1 cebula czerwona 
  • 300 ml wody 
  • 300 ml octu winnego białego 6%
  • 6 łyżek miodu wielokwiatowego
  • 10 goździków
  • 1 łyżeczka ziaren pieprzu czarnego
  • 1 łyżeczka pieprzu czerwonego 
  •  
  • do gotowania - ok. 4 litrów wody 
  • 2 łyżki soli
  • 1 łyżeczka kwasku cytrynowego

sposób przygotowania : MARYNATA - wodę i ocet wlałam do garnka, zagotowałam. Dodałam miód i przyprawy, gotowałam ok. 15 minut na małym ogniu, pod przykryciem. Dorzuciłam obraną i pokrojoną w półplasterki cebulę, gotowałam razem jeszcze 3 minuty.

Grzyby dokładnie oczyściłam i opłukałam. W garnku zagotowałam 2,5 litra wody. Do wrzątku dodałam sól i kwasek, wrzuciłam grzyby. Gotowałam je 3 minuty licząc od ponownego zagotowania. Odcedziłam, przełożyłam do miski. Wlałam 1,5 l wrzącej czystej wody i po minucie odcedziłam.

Gorące grzybki nałożyłam do wyparzonych słoiczków. Zalałam gotującą się marynatą sprawiedliwie rozdzielając pływające w niej kawałki cebuli i przyprawy. Zakręciłam i odstawiłam do wystudzenia stawiając słoiczki do góry dnem.

11 komentarzy:

  1. Ale pyszności ja sama jeszcze nie marynowałam nigdy grzybów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w spiżarni nie może ich zabraknąć :)

      Usuń
  2. Czy dodatek mleka do bułek wytrawnych sprawia ze sa one delikatniejsze?

    OdpowiedzUsuń
  3. takich jeszcze nie jadłam, do spróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za grzybami, a nawet ich nie lubię, ale czuję, że te do fajniej szynki pewnie bym pochłonęła! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie jestem amatorką marynowanych, ale te - już wiem - będą właśnie moje - fajna, słodkawa marynata :)

      Usuń
  5. Witam a czy pipeprz różowy może być ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy zamiast kwasku może być cytryna ? jeśli tak to ile...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cytryny to szkoda - lepiej dodać kilka łyżek octu do tej wody a pieprz różowy może być jeśli go lubisz - ma swój charakterystyczny smak więc zmieni nieco smak całej marynaty

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...