wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

sobota, 6 grudnia 2014

Bułki pszenne z makiem. Crusty Hard Rolls. Wypiekanie na śniadanie.

Na śniadanie świeże, chrupiące bułeczki. Zwykłe, pszenne, ale bardzo smaczne i pachnące. Żeby je przygotować nie trzeba żadnych wielkich umiejętności a jedynie nieco cierpliwości podczas wyrastania ciasta.

Bułeczki upiekłam z tego przepisu w ramach cotygodniowej akcji "Wypiekanie na śniadanie"

Zobacz przepis na Bułeczki tureckie z rodzynkami


Zwykłe pszenne bułeczki z makiem. Crusty Hard Rolls

czas przygotowania : 20 minut + czas wyrastania + czas pieczenia
składniki :
  • 390 g mąki pszennej - użyłam tortowej
  • 6 g suchych drożdży - u mnie 12 g świeżych 
  • 250 ml wody - u mnie 30 ml więcej bo ciasto było za twarde
  • 10 g soli 
  • 10 g cukru 
  •  
  • do smarowania - 1 żółtko 
  • 1 łyżeczka mleka 
  • do posypania - 2 łyżeczki suchego maku


sposób przygotowania : drożdże rozmieszałam w pół szklanki letniej wody dodając cukier i 2 łyżeczki mąki. Odstawiłam na 15 minut żeby zaczęły pracować. Mąkę wsypałam do miski. Dodałam sól i zaczyn oraz jeszcze  wody bo zagniecione ciasto było zbyt ścisłe. Wyrabiałam je rękami ok. 10 minut a następnie przełożyłam do miski posmarowanej wewnątrz olejem, szczelnie przykryłam i zostawiłam do wyrastania. Ciasto musi podwoić swoją objętość.

Wyrośnięte ciasto podzieliłam na 8 mniej więcej równych części i z każdej uformowałam lekko owalną bułeczkę. Z kawałka ciasta robiłam najpierw w dłoniach placuszek a następnie wszystkie brzegi zawijałam pod spód. Te czynności można powtórzyć aż do uzyskania ładnego kształtu. Uformowane bułki ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, przykryłam wilgotną ściereczką i zostawiłam do napuszenia na ok. 30 minut.

Wyrośnięte bułki nacięłam na środku ostrym nożem, posmarowałam żółtkiem roztrzepanym z mlekiem i posypałam makiem. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 220 st. C przez ok. 15-18 minut, grzanie góra/dół.  Przed wstawieniem bułek na dno piekarnika wrzuciłam 4 kostki lodu żeby wytworzyła się para. Po upieczeniu ostudziłam na kratce.


Bułeczki z tego przepisu upiekli także :
Dorota - Moje małe czarowanie 
Małgosia - Smaki Alzacji 
Joanna - Różowa kuchnia
Alina - Ala piecze i gotuje
Ewelina - Stylowa kuchnia
Bożena - Moje domowe kucharzenie

6 komentarzy:

  1. takie świeże pieczywo na śniadanie jest rewelacyjnie z samym masłem by wcinała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne bułeczki, dzięki Iza :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne bułeczki,a Twoje wyglądają niezwykle smakowicie. Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne :) Dziękuję za wspólne wypiekanie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne bułki, dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne bułeczki, że ho ho...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...