Lunch z Lordem Somersby. Sałatka wiosenna z rostbeefem, gruszkami i piwnym dressingiem

Dzisiaj zjadłam lunch z Lordem #Somersby. Towarzyszył mi podczas przygotowywania posiłku i  podczas jedzenia. Dzień taki piękny, słoneczny a w powietrzu czuć wiosnę więc towarzystwo nie było przypadkowe. Lord jak widać sprostał moim wymaganiom chociaż jestem wybredna a co z tego wynikło możecie przeczytać i zobaczyć niżej.


Lord Somersby zaproponował mi niedawno swoją nową kompozycję - #Elderflowerlime beer czyli napój piwny o smaku kwiatów dzikiego bzu i limonki. Delikatny, słomkowy kolor i subtelny, wyrafinowany kwiatowy zapach są bardzo świeże i wyjątkowo wiosenne. Żarłoczek stwierdził, że zbyt mocno czuć bez, ale ja wcale tego nie potwierdzam.

Napój jest słodkawy, ale nie za słodki - mocno schłodzony albo podany z lodem doskonale orzeźwi nie tylko wiosną. Dla mnie jest idealny i już go polubiłam. To trzeci wariant smakowy marki dostępny w Polsce, dołączył do Somersby apple i Somersby blackberry. Już za chwileczkę pojawi się na sklepowych półkach w szklanych butelkach pok. 400 ml i puszkach poj. 500 ml. Elderflower lime beer drink zawiera 4,5% alkoholu.

Powiem Wam, że cudownie jest delektować się nowym napojem siedząc w coraz cieplejszych promieniach wiosennego słońca patrząc jak wszystko wokół budzi się do życia. Drzewom i krzewom pękają już pąki a w ogrodach i lasach zakwitają pierwsze kwiaty. Stragany uginają się aż pod pękami kolorowych tulipanów a ptaki zanoszą się wesołymi trelami. Wiosnę czuć i widać na każdym kroku a z najnowszym Lordem będzie jeszcze bardziej przyjemna.


Sałatka ze szpinaku i kiełków groszku z pieczonym rostbeefem, gruszkami i dressingiem piwnym

czas przygotowania: 10 minut
składniki na 1 dużą porcję:
  • garść młodych liści szpinaku
  • pół garści kiełków zielonego groszku
  • 1/4 dojrzałej gruszki
  • 3-5 cienkich plasterków pieczonego rostbeefu

  • DRESSING - 3 łyżki oleju słonecznikowego
  • 3 łyżki piwa Somersby Elderflower Lime
  • 1/2 łyżeczki soku z limonki
  • 2 szczypty skórki otartej z limonki
  • duża szczypta pieprzu młotkowanego z kolendrą
  •  
  • dodatkowo - gruba sól morska

Jak przygotować wiosenną sałatkę z pieczoną wołowiną, gruszką i piwnym sosem?

Liście szpinaku opłukałam i osączyłam dokładnie, przycięłam ogonki. Gruszkę obrałam, usunęłam gniazdo nasienne a miąższ pokroiłam na plasterki. Na talerzu ułożyłam szpinak i kiełki groszku przekładając je kawałkami gruszki. Cienkie plasterki wołowiny pozwijałam dekoracyjnie i ułożyłam na zielonych liściach.

Dressing - do słoiczka wlałam olej słonecznikowy, sok z limonki i piwo Somersby Elderflower Lime. Dodałam otartą skórkę z wyszorowanej i sparzonej limonki oraz pieprz. Zakręciłam słoiczek i wstrząsałam nim energicznie przez kilka chwil. Powstałym sosem polałam sałatkę. Mięso było pieczone bez soli więc dodałam jeszcze nieco grubej soli posypując nią wołowinę.

Sałatkę nadaje się do jedzenia od razu po przygotowaniu. Do popicia polecam szklaneczkę schłodzonego piwa Somersby Elderflower Lime.

Użyłam do sałatki rostbeefu wolno pieczonego w niskiej temperaturze. Mięso natarte pieprzem młotkowany z kolendrą obsmażyłam a następnie piekłam przez 2 godziny w temp. 70 st. C.


3 komentarze:

  1. Jak to jest z dobieraniem długości pieczenia mięsa w niskiej temperaturze? W normalnej (160-180 stopni C) wiadomo, 1 godz. na 1 kg mięsa. A tu? Okrasa mówił coś o 12 godz. ... Może mi Pani coś podpowiedzieć.... Funia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko zależy od rodzaju, gatunku mięsa a także od tego jaki efekt chcemy osiągnąć. Rostbeef jest bardzo chudym mięsem więc wcale nie nie trzeba mu więcej czasu niż napisałam żeby był w środku różowiutki i soczysty. Mój mąż nie lubi takiego różowego mięsa więc część kawałka piekłam kolejne 2 godziny w 100 st. i mięso miało potem już inną konsystencję, wyschło mimo pokrywki. A rostbeef właśnie najlepszy jest różowy i soczysty.

      Usuń
    2. Dziękuję. F.

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger