Grzybowo - klopsikowo

Latem i jesienią kiedy świeże grzyby leśne mam bardzo często dodaję je do wielu dań. Po pierwsze dlatego, że lubimy a poza tym bo bardzo poprawiają smak dań dodając im aromatu, koloru, zmieniając fakturę . . . Gdybym sama nie zbierała to pewnie nie gościłby u nas tak często, ale skoro mam do wrzucam :D

Na razie nasze żołądki i wątroby nie protestują więc często jest grzybowo.




Klopsiki z łopatki ze świeżymi grzybami


składniki:

  • 70 dkg chudej łopatki wieprzowej
  • 1 sucha bułeczka typu kajzerka
  • 1 duże jajko
  • ok. 3/4 szkl. mleka
  • 1 czubata łyżeczka proszku grzybowego czyli suszonych grzybów zmielonych na proszek
  • 7 niedużych cebul
  • 4 łyżki oleju
  • 1 łyżeczka masła
  • ok. 1/2 kg świeżych grzybów najlepiej różnych (u mnie garstka kurek, kilka małych podgrzybków, jedna mała kania, 2 muchomorki rdzawobrązowe)
  • kilka gałązek natki pietruszki
  • 6 łyżek śmietanki kremówki
  • 3 łyżki mąki
  • do smaku: sól, pieprz ziołowy

sposób przygotowania:
Bułkę pokruszyłam, zalałam mlekiem, odstawiłam na 10 min.. Umyte i osuszone mięso pokroiłam na mniejsze kawałki i zmieliłam w maszynce dodając namoczoną bułkę razem z mlekiem i jedną obraną cebulkę. Do zmielonej masy wbiłam jajo, dodałam proszek grzybowy, po 1 łyżeczce soli i pieprzu, dobrze wyrobiłam. Zwilżonymi w zimnej wodzie dłońmi uformowałam 10 klopsików. Obtoczyłam je w mące i obsmażyłam porządnie z obu stron na mocno rozgrzanej patelni z olejem, przełożyłam na talerz.

Na tę samą patelnię dołożyłam masło, wrzuciłam pokrojone w piórka cebulki i lekko je zrumieniłam. Dodałam grubo pokrojone grzyby, podsmażyłam razem przez chwilę, oprószyłam lekko solą i pieprzem, dodałam klopsiki, wlałam ok. 1/2 - 3/4 szkl. wody i dusiłam może z 5 minut pod przykryciem. Następnie dolałam śmietankę, trochę grubo siekanej natki i dusiłam jeszcze kilka minut.

Podałam z ziemniaczkami i mizerią posypując resztą natki pietruszki.

6 komentarzy:

  1. Aż ślinka cieknie....Zapraszam po wyróżnienie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie masz jakiegoś pokoju do wynajęcia, ja bym u Ciebie zamieszkał i przychodził na te przepyszne obiady :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy ktoś dla mnie przygotuje takie smakowitości :))

    OdpowiedzUsuń
  4. meczyzna-gotuje, ale by było! i co by mój Żarłoczek powiedział na konkurencję?!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam dania z grzybkami niestety do lasu daleko ale jak na targu spotkam to chętnie skorzystam z przepisu:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniamu mniam, klopsiki i to jeszcze z grzybkami, to coś co lubią mopsiki ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger