Kapusta włoska duszona z masłem, koperkiem i skwareczkami

To taka jarzynka albo samodzielne danie gdy zje się z pieczywem - wykorzystałam środkową część główki kapusty włoskiej. Żarłoczki kręciły nosem i dobrze bo więcej zostało dla Pyzy Kapuściary :D


składniki:
  • 1 mała główka kapusty włoskiej a właściwie jasny środek w dużej głowy
  • kilka plasterków podgardla wędzonego
  • 4 łyżki masła
  • 1 czubata łyżeczka mąki
  • 1/2 pęczka koperku
  • do smaku: sól, cukier

sposób przygotowania:
podgardle (ew. wędzony boczek) pokroić w paseczki i zesmażyć na gorącej patelni na skwarki. Kapustę grubo pokroić usuwając grube nerwy z liści, przełożyć do garnka. Wlać ok. 1-1,5 szkl. wody, dodać po 1/2 łyżeczki soli, cukru i dusić kilka minut pod przykryciem. Miękkie masło wymieszać z mąkę na pastę i dodać do półtwardej kapusty. Mieszać żeby dobrze się rozprowadziło i dusić razem jeszcze chwilę żeby kapusta zmiękła, ale nie rozgotowała się. Na koniec dosypać koperek i skwarki, ew. doprawić do smaku.
Ja taką kapustę podaję jako dodatek do obiadu, ale pyszna jest nawet sama.

4 komentarze:

  1. Właśnie czegoś takiego szukałam. Kapusta którą kupiłam jest ogromna! Wierzchnie liście wykorzystam do owinięcia parówek i zrobię duszone w sosie pomidorowym. Środkowe zużyje na gołąbki a z ostatnich przyrządzę jarzynkę według tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaciekawił mnie pomysł na te parówki w liściach - zdradzisz coś więcej na ten temat ?

      Usuń
  2. Ja natomiast każda kapustę odparzam celem usunięcia zanieczyszczeń, chemii itp.
    Nadaje smaku kapuscie zasmazka nie zaprawka. masło i maka zasmazone na patelni do pewnego momentu gdy juz ładnie pachnie i ma złoty kolor, uwazać trzeba bo a za chwile bedzie brazowa i gorzka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sparzenie niestety nie usunie chemii - jeśli warzywa były pryskane to związki chemiczne przeniknęły do komórek - lepiej po prostu kupować warzywa ze sprawdzonego źródła

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger