Kurka z charakterem

Kolejna, i zapewniam że nie ostatnia, zupa z kurkami. Co ja poradzę, że lubię takie? Byle tylko były kurki to mogę je jeść codziennie :D



składniki:
  • 2 - 3 skrzydełka kurczaka
  • 30 dkg świeżych kurek
  • 3 - 4 średnie ziemniaki
  • 1/2 szklanki warzyw pokrojonych w drobną kosteczkę (marchewka, korzeń pietruszki i selera)
  • 1 cebula
  • 1/2 strączka czerwonej chili
  • 1 łyżka słodkiej, mielonej papryki
  • 1 łyżeczka masła
  • 1/2 szklanki śmietany 12%
  • 1 łyżeczka mąki pszennej
  • 1 - 2 łyżki siekanego koperku
  • 1 liść laurowy + 2 ziarenka ziela angielskiego
  • do smaku: sól

sposób przygotowania:
Grzyby dobrze oczyściłam z resztek ściółki i opłukałam z piasku. Skrzydełka umyłam, zalałam ok. 1/2 litra zimnej wody, ugotowałam do miękkości, wyjęłam z wywaru i oddzieliłam mięso od kości. Do wywaru wrzuciłam pokrojone na nieduże kawałki ziemniaki, gotowałam aż zmiękły. Na patelni rozpuściłam masło, zeszkliłam pokrojoną w cienkie pół krążki cebulę z dodatkiem posiekanej chili, dodałam posiekane warzywa i kurki, dusić razem 5 min. pod przykryciem. Następnie posypałam sproszkowaną papryką, rozmieszałam dokładnie, przełożyłam wszystko całość do ziemniaków, dolałam trochę gorącej wody bo było za gęsto i gotowałam 5-8 min.. Śmietanę rozmieszałam z mąką, zahartowałam odrobiną gorącego wywaru, wlałam do zupy, zagotowałam, doprawiłam solą i dorzuciłam mięsko ze skrzydełek i koperek.

7 komentarzy:

  1. ślinotoku takiego dostałam,że szok:d

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba kupię kurki w tym tygodniu...tylko mam nadzieję, że będą na targu, bo w zeszłym tygodniu poszłam na darmo... Świetna zupka!!! http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam zupę z kurkami. bardzo fajna, sezonowa zupa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj ja tez dzisiaj zrobie zupe z kurkami z Twojego przepisu :) Dzieki :) Kurki tanie.Za 30 dkg zapłaciłam 4 zł .pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tak bym nie kupiła - ja to taka jestem, że albo sama nazbieram albo nie jem :)

      Usuń
  5. Jejku jak zupy to tylko ze smaczną pyzą!!! Wyszła pyszna, pikantna, rozgrzewająca i delikatna jednocześnie, mniaaam! Dziekuje za kolejny udany przepis

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger