Muchomory z patelni

Większość ludzi na samo słowo "muchomor" reaguje strachem. A tymczasem są wśród tej rodziny grzybów gatunki jak najbardziej jadalne i do tego bardzo smaczne. Należy do nich m.in. muchomor czerwieniejący Amanita rubescens - w Polsce rzadko zbierany a np. na Słowacji pozyskuje się go całymi koszami. Nadaje się do duszenia, smażenia, można go także marynować. Więcej o tym gatunku przeczytacie na portalu Grzybland

Przypominam jednak, że jeśli ktoś nie zna dobrze tego gatunku nie powinien sam eksperymentować. Lepiej nie ryzykować pomyłki.



składniki:
  • 10 - 15 dorodnych kapeluszy muchomorów czerwieniejących
  • 2 łyżki masła
  • 1-2 łyżki oleju
  • do smaku: sól i pieprz mielony

Kapelusze muchomorów dokładnie oczyściłam z resztek ściółki i piasku, opłukałam i osuszyłam. Większe można pokroić na mniejsze kawałki. Na patelni roztopiłam masło, dodałam olej. Kładłam grzyby na bardzo mocno rozgrzany tłuszcz i smażyłam na silnym ogniu aż zaczęły się złocić, obróciłam i usmażyłam z drugiej strony. Oprószyłam świeżo zmielonym pieprzem i solą. Zjadłam po prostu z pieczywem, ale można je podać jako dodatek do mięs.

Dla mnie pycha! Mojego zdania nie podziela jednak Żarłoczek, który chyba po prostu boi się spróbować a gdy ja je zjem co chwilę pyta czy pogotowie wzywać już czy dopiero za jakiś czas :D

4 komentarze:

  1. Coś niesamowitego!! Strach się bać :-) Muszę kiedyś spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. próbować można tylko że jeśli ktoś nie zna się na grzybach to może skończyć na jednej, tragicznej próbie. Nie radzę eksperymentować - jeśli znasz te grzyby to zbieraj, ale jeśli nie to nie kombinuj :)

      Usuń
  2. Właśnie będę próbowała po raz pierwszy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że masz 200% pewności co do gatunku. Jeśli tak to smacznego!

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger