Sałatka z miętą i owocami

Świeżutkie składniki, świeżutki smak, po prostu pyszności. Można zjeść samą, można podać jako dodatek do mięska, wygląda kolorowo i ładnie, smakuje świetnie.



składniki:
  • kilka liści sałaty masłowej
  • kilka liści sałaty karbowanej (zielonej i czerwonej)
  • 1,5 szkl. pokrojonych świeżych truskawek
  • 2 - 3 nektarynki
  • 2 garści listków mięty

  • Sos: 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • 2 - 3 łyżki octu jabłkowego
  • 6 łyżek oliwy z pestek winogron
  • 1 przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku
  • przyprawy: cukier, po szczypcie suszonego tymianku, pieprzu, szałwii i bazylii

Składniki sosu (oliwę, octy, czosnek i przyprawy) umieściłam w małym słoiczku, zakręciłam go i energicznie wstrząsając wymieszałam. Odstawiłam na kilka minut.
Sałaty i miętę opłukałam, dokładnie osączyłam, porwałam na kawałki takie na 1 kęs. Nektarynki sparzyłam wrzątkiem a następnie przelałam zimną wodą, obrałam ze skórki a miąższ pokroiłam w plasterki. Opłukane i osuszone truskawki powinny być pokrojone na połówki albo ćwiartki, nie za drobno.
Na talerzach rozłożyłam najpierw sałatę, na to owoce. Całość skropiłam sosem i posypałam listami mięty. Podawałam od razu.

2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger