Sałatka z orientalnym kurczakiem

Zielenina jest dobre, zielenina jest zdrowa i w ogóle, ale co ja popradzę, że najbardziej smakuje mi z mięsem? Żarłoczkowi to nawet najbardziej smakuje samo mięso, bez sałatki, ale był dzielny i zjadł całą porcję :-)




składniki:
  • 1 duży filet z piersi kurczaka, bez skóry i kości (pojedynczy)
  • 2 łyżeczki przyprawy 'Secrets of the orient Cairo Shoarma'
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki oleju albo oliwy
  • kilka dużych liści sałaty
  • 2 twarde pomidory
  • 1 cebula czerwona
  • po kilka gałązek koperku i natki pietruszki
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • do smaku: 1 - 2 szczypty cukru

sposób przygotowania:
filet opłukałam i dobrze osuszyłam, pokroiłam w paseczki. Skropiłam sosem sojowym, olejem i posypałam obficie przyprawą "Secrets of the orient Cairo Shoarma", wymieszałam, odstawiłam na min. 30 min. do lodówki. Cebulę obrałam, pokroiłam w półplasterki. Oprószyłam ją cukrem i zalałam sokiem z cytryny, wymieszałam, odstawiłam na 15 min.. Sałatę opłukałam i osuszyłam dokładnie, porwałam na mniejsze kawałki. Pomidory pokroiłam na plasterki.

Zamarynowane mięso usmażyłam na suchej patelni - powinno się zrumienić ze wszystkich stron - zdjęłam na talerz. Tak zamarynowane mięso można też ugrillować na ruszcie albo specjalnej patelni.

Na gorącą patelnię, od razu po zdjęciu mięsa, wlałam sok pozostały po odsączeniu cebuli i kilka łyżek wody a gdy płyn zawrzał i lekko odparował zdjęłam patelnię z ognia a powstałym sosem polałam sałatę wymieszaną z listkami koperku i natki. Porcje sałaty ułożyłam na talerzach. Poprzekładałam ją plasterkami pomidorów, posypałam cebulą i kawałkami mięsa. Podałam od razu.

Jeśli będziecie grillować kawałki takiego kurczaka to po wymieszaniu z resztą składników wystarczy skropić ją oliwą albo winegretem. 

5 komentarzy:

  1. Ciekawa sałatka. Mój żarłoczek do tej pory też jadłby tylko mięso...ale ostatnio mam polecenie robienia lżejszych potraw... taka sałatka wpisuje się w tę dietę. Polecam kotlety kalafiorowo-brokułowe u mnie na blogu - bezmięsne, ale spotkały się z aprobatą męża :)
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  2. mopswkuchni, zajrzę, ale takie kotlety to tylko dla mnie, niestety....Chłopaki kotlety tylko mięsne, już próbowałam....

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatka wygląda bardzo interesująco! Do przepisu dodałabym jeszcze awokado, ale poza tym bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ola, nie przepadamy za avokado, ale jeśli ktoś lubi to jak najbardziej może sobie dodać :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger