Zupa krem z buraczków, z mandarynkami

Od lat robię na Wigilię czysty barszczyk za zakwasie i podaję go z uszkami. Ale korci mnie coś namieszać w tym temacie :) Bardzo lubię kremowe zupy więc pomysł nasunął się sam.


składniki:

  • 1 spora marchewka
  • 1/2 niedużego korzenia pietruszki
  • kawałeczek selera
  • 1/2 winnego jabłka
  • 5 niezbyt dużych buraków ćwikłowych
  • gałązka lubczyku
  • 1/2 szkl. soku wyciśniętego z mandarynek
  • do smaku: sól, cukier, pieprz biały mielony

  • gęsta śmietana, u mnie 18 %

sposób przygotowania: buraki upiekłam w piekarniku zawijając wcześniej każdy w kawałek folii aluminiowej - piekły się jakąś godzinę. Po ostudzeniu obrałam je i pokroiłam na mniejsze kawałki. Pozostałe warzywa i jabłko oczyściłam, pokroiłam drobniej i wrzuciłam do garnka. Zalałam wodą tylko tyle żeby je przykrywała. Dodałam lubczyk i gotowałam aż warzywa były zupełnie miękkie. Zdjęłam garnek z ognia, dodałam buraczki i zmiksowałam "żyrafą" na krem dolewając stopniowo sok z mandarynek - jeśli zupa będzie zbyt gęsta można dolać więcej soku albo po prostu wody, ale ma być jednak dość gęsta. Doprawiłam zupę do smaku solą, pieprzem i szczyptą cukru bo mandarynki były dość kwaśne.

Rozlałam do filiżanek i ozdobiłam kroplami śmietany.

9 komentarzy:

  1. Genialny pomysł! O ile klasyczny barszcz nie do końca lubię, taka zupa z pewnością by mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie, ciekawa jestem tego smaku mandarynek...

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiek, delikatnie zakwasza i nadaje ciekawego posmaczku - nam bardzo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny pomysł, a sam krem wygląda świetnie z tymi śmietanowymi kleksami:) pozdrawiam Pyzuniu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ kolor ido tego jeszcze te białe plamki śmietanowe, aż miałam ochotę wgryźć się w monitor ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja mam na oku przepis na krem buraczkowy z pomarańczą :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tastefully, też na pewno pyszny!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger