Śledzie z pomidorami, śliwkami i nutką cynamonu

Ostatnie w moich tegorocznych śledzików - śledzie w pomidorach, z nutką cynamonu, miodem i suszonymi śliwkami. Bardzo ciekawy smak i smaczne połączenie chociaż może brzmi dziwnie. Ja polecam.



składniki:
  • 3 dorodne filety śledziowe a'la matjas
  • kilka suszonych śliwek, użyłam kalifornijskich
  • 5 łyżek oleju roślinnego
  • 2  łyżeczki koncentratu pomidorowego 30%
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 cebula
  • 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 2 - 3 łyżki octu spirytusowego 10%
  • do smaku: pieprz mielony, papryka mielona słodka, liść laurowy

sposób przygotowania: śledzie opłukałam i krótko pomoczyłam w zimnej wodzie ponieważ były słone, poleżały jakieś 30 minut w kąpieli. Osączyłam je i dobrze osuszyłam na ręcznikach papierowych, pokroiłam na kawałki.

Cebulą pokroiła w piórka, wrzuciłam na rozgrzany tłuszcz i smażyłam aż cebula się zeszkliła. Dodałam miód, koncentrat, ocet, pokrojone na kawałki śliwki i podlałam niewielką ilością wody, ok. 1/2 szkl. Dorzuciłam liść laurowy i dusiłam sos jakieś 20 minut. Na koniec dodałam cynamon i doprawiłam całość papryką oraz pieprzem. Odstawiłam do wystudzenia. Zimnym sosem polała śledzie, lekko wymieszałam i odstawiłam pod przykryciem na minimum 12 godzin.

15 komentarzy:

  1. Rewelacyjna propozycja! Zapisane i koniecznie do spróbowania!
    Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Angie, i Tobie życzę wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z okazji Świąt Bożego Narodzenia wielu radosnych przeżyć, spokoju, wytrwałości, radości a także zdrowych i przede wszystkim smacznych Świąt życzy Bernika

    OdpowiedzUsuń
  4. Śledzie z cynamonem. Bardzo oryginalne.
    Pozdrawiam i życzę zdrowych i wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię cynamon, ale w dalszym ciągu waham się co do tych śledzi. Czy mogłabyś je bardziej opisać jak smakują, czy może sprawdzą się, gdy przyjdą gości, a może polecisz mi inne-w kwestii śledzi nie jestem specjalistą :) . Zależy mi na jakiś śledziach, które będa pasowac do alkoholu, ale właśnie nie w postaci sałatki tylko coś podobnego, co widać w tym przepisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie, nie każdy lubi cynamon . . . mają taki słodko korzenny posmak, ciężko mi powiedzieć czy będą pasowały do alkoholu bo połączenia są kwestią gustu.... Jeśli nie znasz dobrze upodobań znajomych zrób raczej tradycyjne śledzie w oleju albo z cebulką i jabłkiem - wszyscy je lubią :)

      Usuń
  6. Chyba jednak zdecyduję się na te śledzie z cynamonem, bo do whisky będą pasować jak znalazł - tu korzenny smak i tu :) Ale jeszcze jedno mam pytanie, czy moge je przygotować dzisiaj, a do spożycia podać w I dzień świąt czy może za wcześnie, aby je dziś robić? Pozdrawiam świątecznie i dziękuję za Twoją pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że nic im nie będzie jeśli przełożysz je do słoika albo szczelnego pojemnika i wstawisz do lodówki :)

      Usuń
  7. Śledzie zrobione i jestem nimi oczarowana, serdecznie dziękuję za tak pyszny przepis :) Pozdrawiam i życzę wesołych świat.

    OdpowiedzUsuń
  8. robiłam, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne pyszne pyszne próbowałam w zeszłym roku tego przepisu, w tym roku nie ma bez nich Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  10. W tym roku spróbuję zrobić takia śledziki. Pozdrawiam i życzę miłych świąt.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger