Filety nadziewane serem

Niby zwykła pierś z kurczaka, ale kremowe, serowe nadzienie nadało jej innego wymiaru.


składniki:
  • 3 filety z piersi kurczaka
  • 3 czubate łyżki serka kanapkowego albo twarożku
  • 4 trójkąciki serka topionego - 3 śmietankowe i 1 z pomidorami
  • 1 łyżeczka suszonych pomidorów z czosnkiem i bazylią
  • 1 łyżeczka posiekanych listków tymianku
  • sól do smaku

  • CIASTO - 1 duże jajko
  • 6 łyżek słodkiej, rzadkiej śmietanki
  • mąka pszenna
  • suszone pomidory w proszku
  • papryka mielona ostra
  • sól do smaku


sposób przygotowania:
jajko roztrzepałam ze śmietanką, posoliłam, dodałam po 1/3 łyżeczki papryki ostrej i suszonych pomidorów i tyle mąki żeby ciasto miało konsystencję bardzo gęstej śmietany.

Serek kanapkowy utarłam z topiony i przyprawami. Filety rozcięłam poziomo na pół nie przecinając do końca i rozłożyłam tak żeby uzyskać płat mięsa. Lekko rozbiłam tłuczkiem przykrywając mięso folią spożywczą. Każdy posmarowałam porcją masy serowej i zwinęłam jak krokiety zawijając także boki żeby ser nie wypłynął i lekko je spłaszczyłam przyklepując dłonią. Kotlety odłożyłam do lodówki na pół godziny żeby stężały. Następnie obtoczyłam je w cieście pomagając sobie dwoma widelcami. Kładłam na patelnię z rozgrzanym olejem. Smażyłam na niezbyt silnym ogniu żeby roladki usmażyły się również w środku. Dla pewności przykryłam patelnię pokrywką pod sam koniec smażenia czyli gdy kotlety były już rumiane z obu stron.

Podałam z ziemniakami i surówką z marchewki

3 komentarze:

  1. I mam już pomysł na obiad :) Aż ślinka cieknie tak pysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, cieknie, cieknie ślinka. Gdyby nie to, że w lodówce na dzisiejszy obiad od wczoraj czeka cały kurczak w marynacie, skoczyłabym do sklepu po piersi:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger