wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

czwartek, 21 lipca 2011

Bułeczki borówczanki

Jakoś tak wyszło bo miały być jagodzianki, ale w zasadzie borówki w tej samej cenie a nie były takie rozmemłane jak czarne jagody co to wyglądały jakby jechały z dalekiego lasu wołami przez bagna ze trzy dni. Żarłoczkom wszystko jedno byle bułeczek było dużo, nadzienia nie brakowało a na wierzchu sporo kruszonki.



składniki:

  • 4 dkg świeżych drożdży
  • ok.1 szkl. mleka
  • 1,5 - 2 szkl. mąki pszennej luksusowej (ilość mąki zależy od jej wilgotności, czasami trzeba dodać troszkę więcej) - a odmierzam szklanką poj. 250 ml
  • 1,5 szkl. mąki pszennej krupczatki
  • 1 szkl. cukru zwykłego - u mnie lubią słodkie bułki, ale można dać mniej cukru
  • 2 czubate łyżeczki cukru waniliowego
  • 50 g masła
  • 3 jajka
  • 1/3 łyżeczki soli

  • nadzienie: 50 dkg borówki amerykańskiej + 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej + 3 łyżki cukru pudru

  • na kruszonkę: 50 g masła + ok. 0,5 szkl. cukru zwykłego + ok. 0,5 szkl. mąki pszennej luksusowej,

  • dodatkowo: 1 żółtko + 1 łyżka wody do posmarowania bułeczek

sposób przygotowania:
Mleko podgrzałam lekko, wkruszyłam do niego drożdże i dosypałam 2 łyżki cukru, wymieszałam, odstawiłam na 15 min. aż zaczęły rosnąć. Mąki przesiałam, dodałam do nich resztę cukru, sól i cukier waniliowy. Wlałam rozczyn i roztrzepane jajka, dokładnie wymieszałam. Wyrabiałam ciasto ręką aż było lśniące i zaczęło odchodzić od ścianek miski i dłoni. Dolałam roztopione, przestudzone masło i wyrabiałam dalej. Jeśli ciasto będzie zbyt rzadkie można dodać jeszcze troszkę mąki. Wyrobione odstawiłam pod przykryciem na ok. 30 - 40 min. aby wyrosło. Następnie wyrobiłam ponownie i znów odstawiłam na 30 min.. Wyłożyłam je na posypany mąką blat, rozpłaszczyłam nieco dłońmi na placek grubości 1,5-2 cm i szklanką wycinałam porcje.

Borówki opłukałam, dokładnie osączyłam. Posypałam cukrem i mąką ziemniaczaną. Każdy krążek ciasta rozpłaszczyłam lekko na dłoni, nałożyłam dużą łyżkę owoców i brzegi zlepiłam dokładnie formując okrągłą bułeczkę. Ułożyłam je luźno na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, odstawiłam na ok. 20 min. aby podrosły. Przed wstawieniem do piekarnika posmarowałam każdą roztrzepanym z wodą żółtkiem i posypałam kruszonką.

Piekłam w piekarniku nagrzanym do 170 st. C ok. 20 min. - powinny wyrosnąć i ładnie się zrumienić. Ponieważ bałam się, że bułeczki za bardzo obeschną więc na sam dół piekarnika wstawiłam blaszkę z wodą aby parowała.

Z podanych składników wyszło mi 20 sporych bułeczek zeżartych już przez moje Żarłoki ...

Kruszonka:
miękkie masło roztarłam palcami z mąką i cukrem. Konsystencja powinna być grudkowata i kruszyć się, ew. można dodać nieco więcej mąki i cukru. Ja kruszonkę wkładam do foliowej torebki i zostawiam na 30 min. w zamrażalniku - lepiej się kruszy, jest bardzo zimna i ładnie się zapieka.

3 komentarze:

  1. Uwielbiam bułeczki z owocami i kruszonką;)

    OdpowiedzUsuń
  2. no to wpadłam. Smaku narobiłaś niesamowitego

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę kiedyś podjąć się ich zrobienia! Wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...