Młoda kartoflanka z macierzanką i lubczykiem

Pyszna, pachnąca ziołami zupa. Macierzankę piaskową zbieram i suszę sama a potem zamykam z słoiczku te małe, aromatyczne listki i dodaję do różnych potraw. Macierzanka to właściwie tymianek chociaż ma nieco inny aromat od tego tymianku, który można kupić.


składniki:

  • ok. 20 szt. młodych, małych ziemniaczków wielkości orzechów włoskich
  • 10 - 15 dkg chudego, wędzonego boczku
  • 1 marchewka
  • 1 mały korzeń pietruszki
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • 1 mała cebula
  • 1 łyżka klarowanego masła
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka posiekanego świeżego lubczyku albo mała łyżeczka suszonego
  • 1 łyżka świeżych listków macierzanki piaskowej
  • 1 łyżka siekanej natki pietruszki
  • 1 liść laurowy
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • do smaku: sól, pieprz mielony

sposób przygotowania:
Ziemniaki oczyściłam, umyłam - można zostawić w całości, ale ja wolałam przekroić na połówki. Zalałam je ok. trzema szklankami wody i ugotowałam do miękkości razem z zielem angielskim i liściem laurowym. Marchew, pietruszkę, selera i pora pokroiłam w paseczki, cebulę posiekałam. Na patelni roztopiłam masło, podsmażyłam pokrojony w paski boczek a kiedy troszkę się zrumienił dodałam cebulę i pokrojone warzywa, lekko zrumieniłam, posypałam lubczykiem i mąką, dokładnie wymieszałam. Zalałam to 1 szklanką wody, zagotowałam, przelałam do ziemniaków, gotowałam jeszcze 5 minut, doprawiłam solą i pieprzem. Zdjęłam z ognia, dodałam macierzankę i odstawiłam zupę pod przykryciem żeby odpoczęła czyli na jakieś 15 min.. Przed podaniem dodałam natkę pietruszki.

3 komentarze:

  1. Pyszna warzywna zupa! Nawet w upały uwielbiam takie dania ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Macierzanka pięknie pachnie - lepiej niż tymianek! A lubczyk dopełnia całości. Pyszna zupka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzadko gotuję zupy ale taką z chęcią bym zjadła, pewnie niedługo ugotuję :) Ziemniaki, macierzanka, wędzony boczek - mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger