Babeczka z kureczką

Nic wyszukanego bo tylko ziemniaki, grzyby, kawałek boczku. To taka trochę inna wersja placków ziemniaczanych w grzybami bo różnicę robi forma.


składniki:

  • 3 dość duże ziemniaki
  • 1 cebula
  • 10 dkg wędzonego, chudego boczku
  • 25 dkg świeżych kurek
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 1 - 2 łyżki drobno startego żółtego sera
  • 1 czubata łyżeczka mąki
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • 1 - 2 łyżki bułki tartej
  • do smaku: sól, pieprz czarny mielony, pieprz ziołowy, tymianek

sposób przygotowania:
metalowe foremki do babeczek natłuściłam lekko olejem i obsypałam tartą bułką. Kurki dokładnie oczyściłam, opłukałam, osączyłam i pokroiłam na mniejsze kawałki. Ziemniaki obrałam, starłam na tarce jarzynowej, nieco odcisnęłam z soku, dodałam mąkę, trochę soli i pieprzu, wymieszałam. Boczek pokroiłam w drobną kostkę, cebulę drobno posiekałam.

Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju, podsmażyłam boczek i cebulkę na złoto, 1/3 dodać do ziemniaków a do reszty dorzuciłam grzyby i smażyłam razem aż odparowała woda. czyli ok. 10 min.. Na koniec dodałam ser, zieleninę i przyprawiłam do smaku. Do każdej foremki nałożyłam po czubatej łyżce masy ziemniaczanej i docisnęłam równo palcami do ścianek tak żeby powstała miseczka. Wstawiłam foremki do nagrzanego piekarnika i piekłam ok. 10 - 15 min. w temp. 170 st. C aż ziemniaki się zrumieniły. Następnie napełniłam miseczki farszem grzybowym i zapiekałam kolejne 10 - 15 min.. Po upieczeniu dobrze jest babeczki zostawić do przestygnięcia zanim wyjmiemy je z foremek. Podałam jeszcze dobrze ciepłe.

5 komentarzy:

  1. Dla mnie - bomba! Uwielbiam takie wytrawne babeczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie też bomba - wytrawne wypieki lubię o wiele bardziej od słodkich.

    OdpowiedzUsuń
  3. no to cieszę się, że trafiłam w gusta :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale ta wersja o wiele bardziej do mnie trafia ;) świetny pomysł na smaczne danie :) albo przekąskę ;) pozdrawiam i zapraszam do wzięcia konkursu na moim blogu: konkurs z Dilmah - klik :) :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger