Sałatka z zieloniutkim sosem

Gorąco, duszno, nawet obiadu czy kolacji jeść się nie chce . . .  A jak już to może tylko coś lekkiego np. sałatkę z apetycznym kolorowym sosem.



składniki:
  • Sos: 6 łyżek jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka majonezu
  • po garści natki pietruszki, szczypiorku i koperku
  • do smaku: sól morska i pieprz ziołowy

  • 4 liście sałaty karbowanej
  • 3 jajka ugotowane na twardo
  • 2 - 3 rzodkiewki
  • kawałek ogórka świeżego typu wąż
  • 2 garści kiełków rzodkiewek

sposób przygotowania:
SOS - do małego pojemnika blendera włożyłam majonez, jogurt i zieleninę -  zmiksowałam. Doprawiłam solą, pieprzem i ponownie zmiksowałam.

Jajka obrałam, podzieliłam na ćwiartki. Sałatę, ogórka i rzodkiewki opłukałam i dokładnie osączyłam. Ogórka, razem z skórką, i rzodkiewki poszatkowałam w cienkie plasterki, sałatę porwałam na mniejsze kawałki. Na półmisku ułożyłam liście przekładając je plasterkami rzodkiewki i ogórka, posypałam kiełkami, dodałam jajka. Całość polałam sosem. Podawałam bezpośrednio po przygotowaniu.

Idealna sałatka na kolację, lunch albo jako dodatek do potraw grillowych.

4 komentarze:

  1. U mnie nie tak gorąco, ale sałatkę z chęcią bym zjadła :)
    Pozdrawiam Pyzo

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatko, u nas jakoś takie ciężkie bardzo powietrze. W ciągu dnia niby słońca mało a na wycieczce rowerowej spaliłam się okropnie. Miło, że zajrzałaś! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. A u mnie pochmurno, już myślałam że się rozpada.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie sałatki na lekką kolację, bardzo kolorowa :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger