Smocza zupa

Smoki bardzo lubią zupę ogórkową. Zabierają ją nawet ze sobą na wycieczki w termosach zawieszonych na szyjach. Zaprzyjaźniona z nimi Żaba też lubi taką zupę, ale nie lubi marchewki i jej kawałki ukradkiem wyławia . . .

Książka Beaty Krupskiej "Sceny z życia smoków" to bajkowa opowieść o sympatycznych smokach.
Kilkanaście lat temu była u nas w domu czytana codziennie a później wielokrotnie do niej wracaliśmy. To opowieść pełna zabawnych postaci i śmiesznych dialogów, do której wracam czasami już jaka stara baba i znowu śmieję się do łez czytając o Smoku Zygmunta i grupie jego Przyjaciół.  To właśnie przez tę książkę od wielu lat zupa ogórkowa, chociaż zwyczajna, jest u nas nazywana właśnie "smoczą" zupą.


składniki:

  • 4 skrzydełka z kurczaka
  • 2 szklanki ziemniaków pokrojonych w kostkę
  • 1 mała marchewka
  • po kawałku korzenia pietruszki, selera i kawałek pora (wszystko posiekane - ok. 1 szklanki)
  • 4 ogórki kiszone (najlepiej takie samodzielnie kiszone)
  • 1/2 szklanki kwasu ogórkowego
  • 3 ząbki kiszonego czosnku
  • 1/2 pęczka koperku
  • 3/4 szklanki gęstej śmietany 22% albo kremówki (musi być dobrej jakości żeby się nie zważyła w kwaśnej zupie)
  • 1 liść laurowy, 2 ziarenka ziela angielskiego, kilkanaście ziarenek kminku
  • do smaku: sól, pieprz mielony
sposób przygotowania: Skrzydełka umyłam, zalałam niewielką ilością zimnej wody, dodałam ziele angielskie, liść laurowy, kminek i gotowałam na małym ogniu aż mięsko było zupełnie miękkie, wyjęłam, przestudziłam, oddzieliłam mięso od kości. Do gorącego wywaru dodałam ziemniaki a gdy były już miękkie dosypałam posiekane warzywa, i chwilkę pogotowałam razem. Dodałam obrane mięso, starte na tarce jarzynowej ogórki (razem ze skórką), posiekany czosnek i połowę koperku. Dolałam kwas ogórkowy - można dolać trochę wody, ale my lubimy kwaśną zupę - zagotowałam, doprawiłam solą i pieprzem. Po zdjęciu z ognia zabieliłam śmietaną i podałam posypaną resztą koperku.


3 komentarze:

  1. uwielbiam tą bajkę : chciałam kupić tą książeczkę bratanicy ale nigdzie nie mogę jej znaleźć :(

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja mam pytanko, bo czy smoki lubią miód? Cholernie nurtuje mnie to pytanie. Proszę o szybką odpowiedź bo nie zasne a mama każe mi się kłaść plz :(

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger