Sałatka w buraczanych kwiatkach

Talerz takich faszerowanych buraczków będzie nie tylko pysznym daniem, ale także ozdobą stołu. Ja przygotowuję je na różne imprezy - na wielkanocne śniadanie, imieniny czy inne spotkanie przy stole. I choć może to proste zestawienie bo tylko buraki i jajka, ale gościom zawsze bardzo się podobają i smakują.


czas przygotowania : ok. 150 minut

składniki na 6 - 8 porcji :
  • 6 - 8 niezbyt dużych buraków ćwikłowych
  • sok z jednej cytryny
  • 2 - 3 łyżki gęstego majonezu
  • 1/2 pęczka koperku
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 1/2 pęczka szczypiorku cienkiego
  • 3 ogórki konserwowe
  • 1 cebula biała
  • 5 jajek,
  • do smaku: sól, pieprz biały mielony

sposób przygotowania: Buraczki wyszorowałam pod bieżącą wodą i upiekłam w piekarniku zawijając wcześniej każdego w kawałek folii aluminiowej żeby się nie przypaliły. Można je też ugotować na parze albo w wodzie. Po ostudzeniu obrałam je ze skórki, przycięłam oba końce (jeden aby później ładnie stały na talerzu a drugi żeby było wygodniej wyciąć wnętrze) i łyżeczką wydrążyłam środek zostawiając ścianki grubości ok. 3 mm. Brzegi nacięłam nożykiem tworząc płatki. Te "miseczki" oprószyłam delikatnie z obu stron miałką solą i skropiłam sokiem z cytryny. Kiedy buraki się piekły ugotowałam na twardo jajka. Gdy wystygły w zimnej wodzie obrałam je i pokroiłam w kostkę - jedno żółtko zostawiłam do dekoracji. Cebulę także pokroiłam drobno, w kosteczkę, przelałam wrzątkiem na sicie i bardzo dokładnie osączyłam - można jej nie sparzać, ale mojemu Żarłoczkowi surowa szkodzi. Pokroiłam też drobno ogórki. Posiekałam połowę natki (kilka gałązek do dekoracji), koperek i szczypiorek. Pokrojone składniki po kolei przekładałam do miski. Dodałam do nich majonez, przyprawiłam solą oraz pieprzem i dokładnie wymieszałam. Tą sałatką napełniłam "kwiaty" buraczane i ułożyłam je na półmisku wśród liści sałaty, cykorii i natki. Środek każdego kwiatka posypałam rozkruszonym żółtkiem.

Moja rada: buraczki obierajcie i krójcie w rękawiczkach bo bardzo zabarwiają skórę - jeśli jednak się pobrudzicie można ręce oczyścić sokiem z cytryny, kwaskiem cytrynowym albo wodą z octem.

14 komentarzy:

  1. pyszne i bardzo dekoracyjne, może kiedys wypróbuje, chociaz taka pracowita mróweczką to ja jednak nie jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu, ja nie jestem wcale pracowita, ale lubię zaskoczyć i zachwycić gości - oczywiście nie zawsze się to udaje i zwykle wymaga przeważnie sporo cierpliwej pracy

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze, jak tak patrzę to nie mogę się nadziwić. Kiedy ty na to wszystko masz czas? Mi by doby było mało. Codziennie kilka przepisów i to tak starannie przygotowanych a jeszcze zdjęcia i publikacja przepisu Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, cudne te koszyczki z buraka, fajny pomysł na serwowanie sałatki, salaterkę też można zjeść. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Grażyna, mam swoją bazę przepisów bo bloga założyłam niedawno a gotuję i fotografuję już od jakiegoś czasu :-)

    Kasia, dokładnie tak - całość do zjedzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem pod wrażeniem tego bukietu, dobry sposób na buraczki i miseczek po sałatce nie trzeba zmywać :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznie ta sałatka wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię podawane w ciekawy sposób potrawy. Ślicznie to wygląda :-)))

    OdpowiedzUsuń
  9. rewelacyjnie wyglądają, za każdym razem jak tu wchodzę zaskakujesz mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to starocie, ale efektowne - co roku powtarzam je bo są ładne i pyszne

      Usuń
  10. uwielbiam zółte tulipany i buraki :)
    tulipany z buraków robią wrazenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest trochę dłubania, ale miny gości przy stole bezcenne

      Usuń
  11. Jakie piekne buraczane kwiaty! Do salatki (nadzienia) dodalabym sledzia w kosteczke pokrojonego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrego śledzia wolę podać oddzielnie, ale wolna wola - dodaj jeśli masz ochotę :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger