wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

wtorek, 11 października 2011

Buraki faszerowane z pszenicą

Ten przepis znalazłam dawno temu w "Kolekcji Dobrej Kuchni" i bardzo mnie zaciekawił. O kilku lat przygotowuję takie buraki na wigilijny stół i nie tylko bo to ciekawe a także bardzo smaczne połączenie - proste, ale jednak takie niecodzienne. Miłośnikom buraczków na pewno będzie smakować.


składniki:
  • 6 buraczków ćwikłowych wielkości małych jabłek
  • ok. 100 g pszenicy (takiej jak na kutię)
  • 1 szkl. wody albo bulionu jarzynowego
  • ok. 100 g sera wędzonego (oscypek albo np. rolada ustrzycka)
  • 1/2 ogórka konserwowego
  • 2 grzybki marynowane
  • 1 czubata łyżka majonezu
  • 1 szkl. gęstej śmietany
  • 1 łyżka tartego chrzanu (może być gotowy ze słoika)
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • sok z połówki cytryny
  • do smaku: sól, pieprz mielony,
  • do przybrania: kilka gałązek natki pietruszki i koperku

sposób przygotowania:
Buraki dokładnie umyłam, każdego zawinęłam w folię i upiekłam. Ostudzone obrałam ze skórki. Pszenicę przesypałam na sito, wypłukałam, usunęłam plewy, zalałam bulionem jarzynowym i gotowałam na małym ogniu ok. 30 - 40 min., odcedziłam i ostawiłam do ostudzenia.

Burakom przycięłam dolną część tak aby ładnie stały na półmisku, wierzch ścięłam i ostrą łyżeczką wydrążyłam środki zostawiając ścianki grubości ok. 3 mm. Wnętrze skropiłam sokiem cytrynowym, oprószyć solą oraz mielonym drobno pieprzem, odstawiłam na ok. 1 godz. do lodówki. Śmietanę wymieszałam z majonezem i chrzanem. 2 czubate łyżki odłożyłam a do reszty dodałam połowę wydrążonych środków buraczanych i całość zmiksowałam na gęsty sos, doprawiłam do smaku. Do wystudzonej pszenicy dodałam pokrojony w drobną kosteczkę ser, koperek, posiekanego ogórka i grzybki oraz odłożoną wcześniej śmietanę, doprawiłam. Tak przygotowaną "sałatką" napełniłam buraki, lekko ugniatając. Ustawiłam je na półmisku, ozdobiłam gałązkami zieleniny. Sos podałam osobno.

4 komentarze:

  1. No i bardzo ładne faszerowane pszenicą buraczki, podoba mi się ten dodatek wędzonego sera... I chociaż mam już serdecznie dość tych konkursowych dań :D to chętnie bym spróbowała takich, bardzo lubię pszenicę gotowaną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasia, a ja lubię takie krótkie i kreatywne konkursy - żeby tylko trafić w gusta szanownego jury :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam takie pytanie czy mogą to być ugotowane buraki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy (czemu się nie podpiszesz imieniem albo nickiem?) - mogą być ugotowane buraczki, ale ugotuj je w razem ze skórką i obierz dopiero po wystudzeniu - ja zwykle piekę bo są po prostu smaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...