Klopsiki w sosie paprykowym

Taki zwykły obiad bo jak się lata po festiwalach to na gotowanie czasu i ochoty mniej :-))) Ale bardzo smakował, nawet Żarłoczkowi, który za papryką nie przepada.


składniki:
  • 300 g mięsa mielonego z udźca indyka
  • 1 jajko
  • 6 łyżek mleka
  • 4 czubate łyżki bułki tartej
  • 2 łyżeczki mielonej, słodkiej papryki
  • do smaku: sól, pieprz mielony
  • 2 - 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego 30%
  • 1  łyżeczka mąki pszennej
  • 1/2 szkl. śmietany 18%
  • 1,5 szkl. pokrojonej w drobną kostkę papryki (najlepiej kolorowej)
  • 1 cebula
  • do smażenia: olej

sposób przygotowania: Połowę bułki tartej zmieszałam z mlekiem i dodałam do mięsa, wbiłam też jajko. Doprawiłam solą i 1 łyżeczką papryki mielonej, wyrobiłam masę dokładnie. Uformowałam 6 okrągłych klopsików, lekko je spłaszczyłam i obtoczyłam w reszcie bułki. Smażyłam do zrumienienia na rozgrzanej patelni z niewielką ilością oleju a następnie przykryłam, podlałam odrobiną wody i poddusiłam kilka minut.

Cebulę obrałam, posiekałam. W rondlu rozgrzałam troszkę oleju, zeszkliłam dobrze cebulę, dosypałam resztę papryki mielonej, rozmieszałam w tłuszczu, dosypałam paprykę świeżą i mieszając smażyłam 3 - 4 min. aż papryką zmiękła. Dodałam koncentrat, wlałam 2 - 2,5 szkl. wody i zagotowałam. Śmietanę rozrobiłam z mąką i odrobiną soli, zahartowałam niewielką ilością płynu i dodałam do rondla, zagotowałam, doprawiłam solą i pieprzem. Do powstałego sosu włożyłam klopsiki żeby się zagrzały. Podłam z kaszą gryczaną i surówką.

1 komentarz:

  1. Taki zwykły? Chciałabym takie pyszności na każdy zwykły obiad :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger