Koreczki z boczku, z niespodzianką

Jak impreza to impreza - koreczki i inne małe przekąski zawsze cieszą się powodzeniem. Takie nieduże żeby wziąć w łapkę i nie szukać nawet talerza. Niektóre lepsze na zimno, ale te lepiej żeby były ciepłe.


składniki:

  • cienkie plastry chudego boczku wędzonego, parzonego (po jednym na roladkę)
  • morele suszone (j.w.)
  • 100 brandy (niekoniecznie)
  • migdały
  • kawałek sera żółtego twardego
  • papryka mielona w proszku
  • wykałaczki drewniane

  • SOS - kilka łyżek gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka konfitury morelowej
  • sos słodko-ostry chili

sposób przygotowania: Morele można namoczyć w alkoholu, ale nie jest to konieczne. Powinny być jednak dość miękkie, nie za bardzo wysuszone.

Do każdej, w miejsce po pestce, włożyłam po jednym migdale i słupku/kawałku żółtego sera, "zamknęłam" owoc. Z plastrów boczku odkroiłam skórę bo taką miał i wycięłam delikatnie chrząstki. Każdy plaster oprószyłam lekko papryką mieloną, przy jednym brzegu ułożyłam jedną morelę i zwinęłam w roladkę, spięłam drewnianą wykałaczką. Tak przygotowane roladki ułożyłam na suchej, mocno nagrzanej patelni i obsmażyłam ze wszystkich stron. Zrumienione zawijaski przełożyłam na półmisek i podałam gorące z dodatkiem sosu. Można je także ułożyć na blaszce i podpiec w piekarniku.

Sos: jogurt wymieszałam z konfiturą morelową i doprawiłam sosem słodko-ostrym chili w/g własnego smaku.

3 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł. Jak dotąd z tego gatunku jadłem tylko boczek ze śliwkami suszonymi i kminkiem ale to pewnie będzie równie dobre - trzeba przetestować :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger