Moje małe pizze z kiełbasą i cebulą

Nie jest to klasyczne ciasto na pizzę bo z dodatkiem masła i żółtka, ale przyznam, że bardzo nam właśnie takie smakuje i wykorzystuję je często do różnych wypieków. Pojawi się pewnie tutaj jeszcze w wielu odsłonach. A miłośników tradycyjnej kuchni włoskiej proszę żeby się nie denerwowali - każdy robi tak jak lubi :-)


składniki:

  • 2 szkl. mąki (szkl. poj. 250 ml)
  • 20 g świeżych drożdży
  • 1 żółtko
  • 1 płaska łyżka zimnego masła
  • 1 łyżka oliwy
  • ok. 3/4 szkl. ciepłej wody

  • 4 - 5 łyżek koncentratu pomidorowego 30%
  • do smaku: sól, cukier, pieprz mielony, oregano
  • 1 cebula,
  • 250 g ostrego żółtego sera, użyłam Zbójnickiego
  • ok. 300 - 500 g kiełbasy czosnkowej


sposób przygotowania:
Ser starłam na tarce o dużych oczkach. Cebule obrałam i pokroiłam w ćwierć plasterki. Kiełbasę pokroiłam na niezbyt cienkie plasterki. Rozgrzałam patelnię, podsmażyłam kiełbasiane krążki do zrumienienia z oby stron, przełożyłam na talerz a na tłuszczyku, który wytopił się z kiełbasy zeszkliłam cebulę. W kubku rozmieszałam koncentrat pomidorowy dodając kilka łyżeczek wody aż nabrał konsystencji gęstego sosu - doprawiłam go do smaku odrobiną cukru, solą, pieprzem i oregano. Drożdże rozkruszyłam, roztarłam je z 1 łyżką cukru i wlałam do nich ciepłą wodę, odstawiłam na 10 min.. Mąkę przesiałam z 1/2 łyżeczki soli, roztarłam ją palcami z zimnym masłem, łyżką oliwy i żółtkiem. Wlałam spienione drożdże, wyrobiłam elastyczne ciasto. Włożyłam je do miski i przykryłam czystą ściereczką, odstawiłam na 30 min. aby podrosło. Następnie wyrobiłam ponownie i odłożyłam na kolejne 30 min.. Podzieliłam je na 5 części - możecie też zrobić jedną czy dwie większe pizze. Każdą część rozwałkowałam na placek. Każdą posmarowałam sosem pomidorowy, ułożyłam krążki kiełbasy przy brzegach a na środku cebulkę, posypałam startym serem. Piekłam na specjalnym kamieniu do wypieku pizzy (ja mam taki f-my Fratelli) ok. 10-15 min. w piekarniku nagrzanym do 220 st.C

4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger