Śledź z warzywami

Dobry śledzik nie jest zły a taki właśnie mi smakuje. Tylko nie zróbcie tak jak ja za pierwszym razem jak go przygotowywałam i nie zalejcie ryby gorącą zalewą . . . to była porażka jakich mało bo śledź się "ugotował" i rozlatywał zupełnie, ale cóż, człowiek się uczy na własnych błędach.


składniki:

  • 4 - 5 filetów śledziowych z zalewy octowej
  • 1/2 puszki 400 g kukurydzy konserwowej
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 1/2 strąka papryki żółtej
  • 1 - 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • do smaku: sól, cukier, papryka mielona słodka, pieprz cayenne
  • 2 łyżeczki oleju słonecznikowego

sposób przygotowania: Filety obdarłam bezczelnie ze skóry, pokroiłam na mniejsze kawałki. Warzywa oczyściłam i obrałam. Cebulę pokroiłam w ćwierć plasterki, paprykę w paski, marchewkę w krążki lub pół krążki, kukurydzę osączyłam z zalewy.

Na patelni/w rondelku rozgrzałam olej. Podsmażyłam cebulkę a gdy się zeszkliła dodałam marchewkę, dusiłam 3 min.. Następnie dodałam paprykę, kukurydzę, koncentrat pomidorowy i doprawiłam - sos powinien być słodko ostry- dusiłam całość jeszcze 2 - 3 min., odstawiłam do wystudzenia. W naczyniu ułożyłam kawałki śledzia a na nich warzywa z sosem. Naczynie przykryłam folią i odstawiłam w chłodne miejsce, najlepiej do lodówki, na przynajmniej kilka godzin aby smaki się przegryzły. Podałam z pieczonymi w łupinach ziemniakami, dobre są też z ciemnym chlebem.

5 komentarzy:

  1. super pomysł, właśnie szukałam czegoś nowego na śledzika!

    OdpowiedzUsuń
  2. Do śledzików wszelkiego rodzaju pałam miłością gorącą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A jakie to są śledzie w zalewie octowej, te pieczone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakie pieczone śledzie ? ja robię smażone w zalewie octowej - przepis tutaj http://smacznapyza.blogspot.com/2012/12/sledzie-smazone-w-zalewie-octowej_11.html

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger