Surówka z dyni i kapusty

Taka mi wyszła piegowata ta surówka :-) Eksperymentując z różnymi warzywami i przyprawami można czasami wpaść na coś dość niecodziennego i jednocześnie bardzo smacznego. Polecam.


składniki:
  • 1/4 niedużej główki kapusty
  • kawałek dyni
  • 1 pomarańcza
  • 2 łyżeczki miodu
  • 1 - 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • 1 - 2 łyżeczki czarnuszki
  • do smaku: sól, papryka słodka

sposób przygotowania: Dynię oczyściłam z pestek i włókien, obrałam ze skórki. Starłam na dużych oczkach tarki  jarzynowej. Kapustę, bez wierzchnich liści, poszatkowałam cieniutko na mandolinie. Kapustę lekko posoliłam i wygniotłam ręką, dodałam dynię. Oprószyłam lekko papryką, polałam sokiem wyciśniętym z pomarańczy, miodem i olejem, wymieszałam i posypałam czarnuszką. Dobrze odstawić ją na trochę żeby smaki się przeniknęły.

5 komentarzy:

  1. bardzo apetycznie wygląda, dynie w surówkach już przetestowałam więc na pewno jest pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dynia w surówce bardzo mi pasuje, zwłaszcza w towarzystwie owoców. Myślę, że i taka by mi zasmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. genialny pomysł na surówkę! wygląda malowniczo i z pewnoscia smakuje ciekawie :) Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger