wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

sobota, 26 listopada 2011

Inwazja świetnych babek!

Tym razem wspólne pichcenie zaproponowałam Ola. Poddała pomysł na upieczenie babki ziemniaczanej. Ucieszyłam się bo chociaż lubię ziemniaki a taką babkę jadłam z przyjemnością wiele razy to z niewiadomych przyczyn nigdy sama jej nie piekłam - czy to nie dziwne? Dla mnie bardzo i z radością wzięłam się za przygotowywanie składników. Cały przepis leciutko zmieniłam dostosowując do własnych potrzeb, ale to przecież normalka, że przekręcam wszystko co się da :D Nie dodałam też do masy proponowanego w oryginalnym przepisie czosnku bo . . . po prostu o nim zapomniałam.

Do zabawy przyłączyły się jeszcze: Asiek, Kasia, Alda, Bożena, Basia,
i Kasia Prezydentowa i ich babki pojawiły się już albo pojawią się dzisiaj na blogach.

babka ziemniaczana, kugiel, kartoflak, baba ziemniaczana z białą kiełbasą, biała kiełbasa, zapiekanka ziemniaczana, kartofle, ziemniaki, sos grzybowy

składniki:
  • ok. 2 kg ziemniaków
  • 150 g wędzonego podgardla
  • 400 g wędzonego boczku
  • 3 duże cebule
  • 8 kawałków białej surowej kiełbasy, ok. 1 kg
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • 1 łyżeczka podlaskiej przyprawy do grzybów i innych dań
  • 1 czubata łyżka majeranku
  • 4 jajka
  • 4 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej

babka ziemniaczana, kugiel, kartoflak, baba ziemniaczana z białą kiełbasą, biała kiełbasa, zapiekanka ziemniaczana, kartofle, ziemniaki, sos grzybowy

sposób przygotowania:
naszykowałam formę - tortownicę śr.32 cm i dno wyłożyłam papierem do pieczenia przytrzymując go obręczą.


Ziemniaki obrałam i starłam na tarce o drobnych oczkach, tak jak na placki. Masę przekładałam w trakcie tarcia, porcjami, na sito żeby odciekł nadmiar wody z ziemniaków a taką osączoną przekładałam do miski. Gdy wszystkie ziemniaki już były starte i osączone zlałam delikatnie wodę, która z nich pozostała a skrobię z dna dodałam do masy ziemniaczanej.

Podgardle pokroiłam w drobną kostkę, zrumieniłam lekko na patelni. Dodałam pokrojony w nieco większą kostkę boczek i razem podsmażyłam. Dosypałam posiekane cebule i smażyłam aż się zeszkliły.

babka ziemniaczana, kugiel, kartoflak, baba ziemniaczana z białą kiełbasą, biała kiełbasa, zapiekanka ziemniaczana, kartofle, ziemniaki, sos grzybowy

Zawartość patelni dodałam do tartych ziemniaków, wbiłam jajka, dodałam przyprawy i mąkę, wymieszałam całość bardzo dokładnie. Połowę masy przełożyłam do tortownicy, koliście ułożyłam kawałki surowej kiełbasy tworząc 2 kręgi i przykryłam je resztą masy.

Formę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piekłam 2 godziny. Po upieczeniu zostawiłam w piekarniku na jakiś czas żeby babka odpoczęła i związała się -  taki zabieg sprawił, że była bardziej zwarta bo krojona od razu po upieczeniu może się rozlatywać.

Podałam z podsmażoną cebulą i sosem grzybowym. Wielka porcja wystarczy nam chyba na 3 dni :-))) a odsmażana jest równie pyszna a może nawet lepsza :-)

Dziękuję wszystkim za wspólną zabawę, jak zwykle było pysznie. 

babka ziemniaczana, kugiel, kartoflak, baba ziemniaczana z białą kiełbasą, biała kiełbasa, zapiekanka ziemniaczana, kartofle, ziemniaki, sos grzybowy

12 komentarzy:

  1. Piękna ta Twoja baba!! Również dziękuję za wspólne gotowanie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna prezentacja i interesująca wersja z białą kiełbasą.
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna babka :-)
    Zainteresowała mnie ta biała kiełbasa, tak jeszcze nie robiłam.
    Możesz zdradzić jak robisz sos grzybowy, bo na zdjęciu wygląda "że aż ślinka cieknie"
    migotka333

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej jaka piękna:) ale ta kiełbaska w tych ziemniaczkach to musi być pyszna .Następnym razem upiekę według twojego pomysłu i dziękuję za miłe chwile:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł z tą kiełbasą, podoba mi się
    Dziękuję za zabawę i pozdrawiam (moja pojawi się wieczorkiem)

    OdpowiedzUsuń
  6. wszystkie babeczki są takie apetyczne, że aż ślinka cieknie!

    Migotka333, sos jest z pieprzników trąbkowych, z odrobiną cebuli podsmażonej na łyżeczce masła a potem podlany śmietanką, doprawiony solą, pieprzem i tymiankiem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wspólną zabawę...a Twoja babka jest cudna...muszę zrobić z dodatkiem bialej kiełbasy..

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie sądziłam, że babkę ziemniaczaną można podać na tak wiele sposobów :)
    Twoja jest cudna :)
    Pozdrawiam i dziękuję za wspólne gotowanie :))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Aldi, i właśnie te "przekręty" podstawowego przepisu są w takim gotowaniu najlepsze! do następnego :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. kurcze... fajnie sie to prezentuje... :) Może i ja spróbuję ...

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałaś świetny pomysł z tą biała kiełasą! Upieczona w babce pewnie wyszła bardzo delikatna... Dziękuję za kolejne wspólne danie! :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...